Guido Thys, bedrijfsverloskundige
Profielpagina
Bedrijfsinformatie
Guido Thys is auteur van het boek "Doorpakken! (Praktische instrumenten voor ondernemers die het warm water, het wiel en het buskruit niet opnieuw willen uitvinden)": het neemt ZZP'ers mee op een tocht van 25 eenvoudig te beantwoorden vragen. Wie hierop antwoordt zet een stevig, duurzaam, prettig en vooral winstgevend bedrijf op de kaart. Meer details over het boek en een PDF-samenvatting.
Guido Thys is bedrijfsverloskundige: hij helpt zijn klanten bij het ter wereld te brengen van waarde voor hun klanten, medewerkers en aandeelhouders. Guido Thys heeft één passie: het creëren van waarde voor klanten.
Zijn presentaties, seminars, coaching, boeken, whitepapers, interviews, tweets, weblog en guerilla-activiteiten gaan steeds over hetzelfde thema: organisaties krijgen hun bestaansrecht van klanten wanneer zij waarde leveren.
Hij brengt deze boodschap met de wisdom & magic van communicatievaardigheid, humor, onderbouwde kennis en bedrijfservaring.
Door de jaren heen is hij uitgegroeid tot een erkende bron van kennis en inspiratie voor ondernemers, managers en medewerkers. Vele van zijn concepten en termen, zoals Doosje++, plezant en gunbaarheidsfactor zijn uitgegroeid tot vaste begrippen in de strategie en activiteiten van honderden organisaties.
Presentaties
Hij is veruit de meest gevraagde zakelijke spreker van Nederland: hij verzorgde ruim 2.000 lezingen, workshops en seminars voor 250.000+ deelnemers en toehoorders in 4 talen en in 15 landen.
Boeken, whitepapers, tweets, weblog
In de voorbije 12 jaar schreef hij talloze artikels en 15 boeken. De vele honderden stukjes informatie die hij dagelijks ontvangt, verwerkt hij in zijn weblog en via Twitter.
Guerilla-activiteiten
Gangbare ideeën en doordeweekse zakelijke principes zijn niet van toepassing op deze notoire dwarsligger.
Hij is de grondlegger van de Stichting Humor en de Klanten Wegjaagclub. Met uitspraken als “Het aantal overlegsessies in een organisatie is een barometer voor het gebrek aan leiderschap” heeft hij zijn naam gevestigd als een controversieel denker die een debat niet uit de weg gaat.
Zijn basisprincipe is dat elke organisatie maar één doel heeft: duurzaam en onderscheidend waarde creëren.
Hij werd geboren in Antwerpen en begon een academische carrière in Theoretische Taalkunde, Filosofie, Didactiek, Psycholinguïstiek en Neurolinguïstiek. (zie foto links).
In zijn "commerciële" carrière was hij achtereenvolgens hoofd van de sales promotion- en marketingafdeling van twee dagbladuitgevers (waar hij veel BVs (Bekende Vlamingen) ontmoette zoals Urbanus, zie foto rechts) en directeur-eigenaar van een below-the-line service-bureau. In 1984 richtte hij het eerste telemarketingbureau van België op. In 1991 werd hij senior consultant met een internationale werkradius op het gebied van het implementeren van commerciële meet- en regelinstrumenten uit de Database Marketing, Customer Marketing en Account Management tradities. Voor een van zijn projecten gaf de Europese Commissie een Esprit-subsidie van € 3 miljoen.
Als docent Strategic Marketing Management bij de Business School Nederland heeft hij ruim 400 managers opgeleid.
Beroep(en)
Foto(s)
Contact
Mijnzzp.nl