Office manager
Overzichtspagina
Wat doet een Office manager?
Een office manager geeft leiding aan een secretariaat, wat betrekking kan hebben op een afdelingssecretariaat of een directiesecretariaat. In de meeste gevallen werkt een office manager zelf ook mee op het secretariaat en kan de office manager aangemerkt worden als meewerkend voorman of voorvrouw op managementniveau. Een office manager voert dus in de meeste gevallen zelf ook secretariële werkzaamheden uit op de afdeling. Alle secretariaat medewerkers binnen het kantoor vallen meestal onder de verantwoordelijkheid van de office manager. Ook eventuele directiesecretaresses en managementassistenten kunnen onder de verantwoordelijkheid vallen van de office manager, ondanks dat directiesecretaresses en managementassistenten werkzaam zijn voor de directie en managers. De inhoudelijke werkzaamheden en verantwoordelijkheden van een office manager kunnen verschillen per organisatie, omdat organisaties op verschillende manieren georganiseerd kunnen zijn. Het beroep office manager komt alleen voor binnen de grotere kantoren of afdelingen, waarbinnen diverse secretariaat medewerkers werkzaam zijn. Binnen kleinere organisaties kan in veel gevallen de directiesecretaresse aangemerkt worden als office manager. Het is niet zo dat een office manager in alle gevallen verantwoordelijk kan zijn voor specifieke managementtaken, omdat dit per organisatie kan verschillen. Een office manager is dus verantwoordelijk voor officemanagement. Een andere benaming voor office manager kan ook zijn chef de bureau. In algemene zin is de office manager dus verantwoordelijk voor het aansturen van de afdeling, zodat alle werkzaamheden verlopen, zoals deze behoren te verlopen. Als office manager zul je regelmatig contact hebben met verschillende interne medewerkers. Denk bijvoorbeeld aan personeelszaken medewerkers, aan administrateurs en aan verschillende afdelingsmanagers.
Salaris en tarief van een Office manager
Wat is het salaris en tarief van een Office manager? Op Mijnzzp.nl houden we bij alle beroepen salaris en tarief informatie bij. Daarmee kan je ook voorbeeldberekeningen bruto-netto maken. Deze geven een indicatie van hoeveel je nette overhoudt als Office manager in loondienst of als zzp-er.
Boekhoudprogramma vergelijken Office manager
Gebruik een online boekhoudprogramma voor uw adminstratie. Mijnzzp.nl helpt u als Office manager bij het maken van een keuze uit de verschillende programma's.
Mijnzzp.nl