Team Mijnzzp

SYMSON

SYMSON kondigt met trots de (activa-) overname aan van OptiPrice, een gerenommeerde specialist in dynamic pricing, bekend in de Nederlandse markt om zijn uitzonderlijke capaciteiten op het gebied van competitor pricing en monitoring. Optiprice is een bekende pricing specialist in de E-commerce en Retail sector. De overname van zowel de platformfunctionaliteiten als klantenportfolio markeert een belangrijke stap in SYMSON’s voortdurende toewijding aan het verbeteren en uitbreiden van zijn intelligente prijsplatform met geavanceerde technologieën en integraties.

OptiPrice staat bekend om haar ultieme flexibele functionaliteit om prijsstelling te configureren op basis van de prijzen van concurrentie, welke automatisch wordt binnengehaald door ‘scrapers’ op het internet. Het pricing platform wordt hoog aangeschreven door een aanzienlijke klantenkring binnen de Retail industrie, inclusief prominente namen zoals Technische Unie, Musthaves.nl, Eurol en BTC Retail.

Vincent Gelink, CEO van SYMSON, is erg enthousiast over de overname: “Onze inzichten en prijsadviezen realiseren doorgaans een verbetering van de marge. De toegevoegde waarde van het gebruik van prijs optimalisatie software in deze economische omstandigheden is enorm. Door de overname van OptiPrice zijn we in staat om klanten nog makkelijker de voordelen van Price Optimalisatie software te laten zien.”

Door de acquisitie van de platformfunctionaliteit en het klantportfolio van OptiPrice versterkt SYMSON allereerst zijn positie in het pricing domein. Daarnaast brengt het SYMSON diepgaande E-commerce kennis op het gebied van ROAS en plug-and-play connectivity op diverse ERP- en E-commerce ecosystemen. De connectie met bijvoorbeeld Channable levert connectiviteit op met E-commerce systemen zoals Shopware, CommerceTools, Shopify, BigCommerce en Magento.

SYMSON’s versterkt hiermee haar positie als marktleider als AI-Driven Pricing Platform in Nederland. Verdere focus van Symson zal liggen in de uitbouw van markten in het Verenigd Koninkrijk en de Nordics.

SYMSON’s missie

“Empowering Organisations with Hyperlearning”.

Hyperlearning is ons ‘trademark’ en een unieke benadering die menselijke expertise en technologie combineert, een werkwijze waarbij kunstmatige intelligentie (AI) wordt ingezet om de economische situatie na te bootsen met inmiddels 54 prijsvariabelen. Hierdoor worden bedrijven continu ondersteund met relevante kennis en inzichten voor het prijsproces.

De methode “Hyperlearning” richt zich op het in staat stellen van bedrijven om inzichten van het ‘algoritme’ te gebruiken, een methode waarbij de ‘mens’, ‘in control’ is over de AI en ML geleverde inzichten en geen ‘black-box’ is. Een continue leer cyclus, waarbij ‘mens’ en ‘data’ samen werken. De ‘mens’ die constant leert van data en op zoek is naar de vraag: Welke variabele dient nog toegevoegd te worden aan het “Algoritme” om zodoende dichter bij de absolute waarheid te komen. Hyperlearning is een continue zoektocht om het algoritme slimmer te maken.

Voor gedetailleerde informatie over SYMSON's uitgebreide capaciteiten na de overname van de activa van OptiPrice, kunt u terecht op www.symson.com

Mijnzzp.nl