Kapitaalinjectie versnelt de verdere uitrol in Europa met als doel complete Europese dekking eind 2018
Amsterdam, 4 april 2016 - De enorme groei van I’M IN heeft de gestelde doelstelling van bijna 1 miljoen gebruikers bereikt, waardoor YoungCapital Fund het belang in Nopster B.V., het bedrijf achter de app, vergroot van 25% naar bijna 44%. Met de kapitaalinjectie zal er verder worden geïnvesteerd in de nieuwste technieken en toepassingen, uitbreiding van het evenementenaanbod op het gebied van muziek, theater en sport, intensivering van partnerships met Uber, Booking.com en VICE Media, en de uitrol van de app in Europa.
Bram Bosveld, DGA YoungCapital Fund: “De mogelijkheden met de schaalbaarheid van I’M IN zijn uniek: inmiddels zijn nagenoeg alle grote dance events in Nederland aangesloten en we zien veel groeipotentieel in andere sectoren en landen. Wij hebben veel vertrouwen in de schaalbaarheid en het innovatieve karakter en door de extra kapitaalinjectie kan I’M IN zich nog sneller ontwikkelen”.
Dick Leijen, Nopster B.V.: “Het gebruikersaantal van I’M IN is boven verwachting binnen twee jaar gegroeid naar bijna 1 miljoen. Apps zoals Airbnb en Kickstarter deden er ongeveer 30 maanden over dus we zijn op de goede weg. Daarnaast is de app in 2015 succesvol gelanceerd in Engeland. I’M IN werd in de eerste maanden na de lancering maar liefst 100.000 keer gedownload en het aantal gebruikers is stijgende. Het plan, volledige Europese dekking eind 2018, is met deze investering van YoungCapital Fund zeker realiseerbaar.” I'M IN lanceert in april in België en zal dit jaar nog verder uitrollen in Spanje en Duitsland.
I’M IN x VICE Media Benelux
I’M IN heeft zich ontwikkeld tot een populair platform onder de doorgaans moeilijk bereikbare doelgroep, de millennials (jongeren tussen de 18 en 34 jaar). Het feit dat deze groep gemiddeld iets meer dan 2 minuten doorbrengt in de app, waar je naast het winnen van toegangskaarten inmiddels ook kaarten kunt kopen, maakt I’M IN een interessante partner voor partijen zoals Heineken, Nike, Uber en Booking.com. In maart, tegelijkertijd met de lancering van de geheel vernieuwde versie van de app, is tevens de samenwerking met VICE Media Benelux van start gegaan, waarbij VICE exclusieve in-app video content levert over de artiesten en evenementen.
“I’M IN is een “winning mood”. Dat is de reden waarom dit zo goed bij VICE past. Wij kijken ernaar uit om onze samenwerking verder te ontwikkelen en een unieke propositie aan te bieden aan onze klanten die de millennials op een authentieke wijze willen bereiken”, zegt Sjoerd Raaijmakers, COO VICE Media Benelux.
Uitbreiding samenwerking Uber
Niek van Leeuwen, General Manager Uber Benelux: "De samenwerking tussen I’M IN en Uber zorgt voor een relevante toevoeging voor de gebruikers van de I’M IN app. Wanneer je via de I’M IN app tickets wint, is het nu nóg makkelijker om direct een Uber te bestellen naar ieder festival of event. Na een jaar te hebben samengewerkt, kunnen we concluderen dat dit voor alle partijen een groot succes is. We kijken ernaar uit om dit komend jaar te intensiveren."
Mijnzzp.nl