De internationale zakenreiziger zal in de toekomst veel vaker zelf een zakenreis boeken en beheren via tablets en smart phones. Door de technologische vooruitgang en de beschikbaarheid van social media, krijgt de individuele reiziger steeds meer tools in handen om dat zelf te regelen. ATPI, behorend tot de top drie zakenreisorganisaties in Nederland, speelt daarop in met een nieuwe versie van haar mobiele applicatie, waarmee de zakenreiziger direct beschikt over alle mogelijke details van de geboekte reis. Bovendien kan men met de geüpgrade versie van de applicatie in enkele stappen een vliegticket boeken, zowel voor lijndiensten als low cost carriers.
Inmiddels gaat, volgens recente schattingen, ruim driekwart van alle zakenreizigers op pad met smart phone of tablet, zoals de populaire iPad. “Dit stelt nadrukkelijk nieuwe eisen aan onze dienstverlening en wij zullen blijven innoveren om onze klanten de nieuwste mogelijkheden te kunnen bieden”, aldus ATPI-directeur Willem Starink. “Daarbij vragen we ook onze klanten om mee te denken, zodat we snel op hun wensen kunnen inspelen.”
De ATPI On the Go mobile app is gratis te downloaden voor gebruikers van Apple, Android en Blackberry telefoons en tablets. ATPI-directeur Willem Starink meent dat de app, naast het boeken van tickets, een handige functie vervult voor alle zakenreizigers. “We bieden allerlei bruikbare toepassingen, waaronder een online portefeuille met belangrijke informatie, zoals bijvoorbeeld paspoortgegevens en frequent flyer nummers. Maar ook vluchtstatus en geplande reisschema's kunnen via één click worden bekeken.
ATPI vraagt gebruikers regelmatig om suggesties over eventuele ontbrekende functionaliteit voor zakenreizigers, waarna de app verder zal worden uitgebreid. “Op deze manier komen we samen met onze klanten tot de beste mobiele service”, aldus ATPI.
Mijnzzp.nl