De online zichtbaarheid van je bedrijf is van groot belang. Houd jij de statistieken goed bij en weet je wat je bezoekers op je website doen? Of via welke kanalen je klanten binnenkomen? De online zichtbaarheid van je bedrijf heeft betrekking op alle keren dat je bedrijf online gevonden is. Bijvoorbeeld via een zoekopdracht in Google of via een post op social media. De naamsbekendheid van je bedrijf wordt groter wanneer je de online zichtbaarheid vergroot en daar komen onderstaande tips bij van pas.
Inhoudsopgave
• 1. Laat het onderscheid zien
• 2. Check je online kanalen
• 3. Optimaliseer online-marketingcampagnes
1. Laat het onderscheid zien
Er zijn veel bedrijven die hetzelfde product verkopen of dezelfde dienst aanbieden. Daarom is het maken van onderscheid belangrijk. Bepaal daarom duidelijk wie jouw doelgroep is en met welk probleem jij de klant kan helpen. Jij hebt daarvoor de oplossing in huis, maar dan komt het nog aan op het maken van onderscheid. Stel je unique selling points vast en neem deze mee in het vergroten van de online zichtbaarheid. Door je op de juiste manier te onderscheiden kun je de concurrenten voorblijven. Ook kan dit bijdragen aan het opbouwen van meer naamsbekendheid.
2. Check je online kanalen
De online kanalen waar je gebruik van maakt, vormen de toegangsweg naar je bedrijf. Het is daarom belangrijk om deze online kanalen eens in beeld te brengen en bij langs te lopen. Kijk of je website nog up-to-date is en gemakkelijk vindbaar is. Bekijk ook het online bedrijfsprofiel en de social media kanalen. Zorg voor actieve aanwezigheid met al deze kanalen en kijk welke er nog toe te voegen zijn.
3. Optimaliseer online-marketingcampagnes
Het kost tijd en moeite om online zichtbaar te zijn en te blijven. Daarom vormen de online-marketingcampagnes een vast onderdeel van het optimaliseren van de online zichtbaarheid. Creëer en deel content om tot autoriteit uit te groeien. Maak ook gebruik van betaalde advertentiecampagnes, zoals met Google Ads en op social media.
Het adverteren op social media als Instagram en Facebook maakt je doelgroep bewust van het bestaan van je bedrijf. Je bent daarmee online zichtbaar en aanwezig. De combinatie van organische en betaalde vindbaarheid is ideaal om je online zichtbaarheid te vergroten. Meet de resultaten van de campagnes om daar waar nodig aanpassingen te doen.
Mijnzzp.nl