Heb je een website dan is het voor je bedrijf belangrijk dat deze online vindbaar is. Blijven bezoekers weg van je website dan loop je gewoon klanten mis. Misschien probeer je wel reclame te maken en af en toe wat op social media te posten. Als bezoekers dan wegblijven, is de kans groot dat je het niet op de juiste manier doet. Er zijn dan ook meerdere redenen om voor uitbesteding van online marketing te kiezen. Er zijn tegenwoordig veel marketingbureaus die je eventueel kunnen helpen met de online marketing van je bedrijf. Ook voor zzp'ers is het belangrijk om online goed vindbaar te zijn.
Inhoudsopgave
• 1. Gebrek aan kennis
2. Ontbreken van resultaat
• 3. Geen gebruikmaken van tools
• 4. Tijd besparen
• 5. Geen netwerk
1. Gebrek aan kennis
Online marketing is een vak apart. De online-marketingbureaus schieten niet voor niets als paddenstoelen uit de grond. Dat komt doordat er veel vraag naar is. Als zzp’er heb je meestal vooral verstand van je eigen werkzaamheden en minder van online marketing. Het gebrek aan kennis is dan ook een prima reden om online marketing uit te besteden. Een goed marketingbureau kan hiermee zeker helpen.
2. Ontbreken van resultaat
Ben je druk bezig met je website te promoten, maar zie je dat niet terug in de resultaten? Online marketeers werken resultaatgericht aan de hand van een vaste procedure. Bijvoorbeeld door eerst te kijken waar de knelpunten liggen om die een voor een aan te pakken. Nog een reden dus om online marketing uit te besteden. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van een SEO specialist. Een SEO specialist is juist meer gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie. Dit heeft niet direct te maken met online marketing.
3. Geen gebruikmaken van tools
Bij de toepassing van succesvolle online marketing wordt er veel gebruikgemaakt van allerlei tools. Bijvoorbeeld om de ranking te meten, maar ook om bezoekersgedrag te analyseren. Heb je geen ervaring met deze tools of weet je helemaal niet eens van het bestaan ervan? Dat is een reden om voor uitbesteding van online marketing te kiezen. Het goed analyseren van alle gegevens is belangrijk wanneer we het hebben over online marketing.
4. Tijd besparen
Het ontbreken van kennis en ervaring maakt dat het veel tijd kost om succesvol te zijn met online marketing. Bespaar je de tijd en moeite door voor uitbesteding te kiezen. Dan heb jij meer tijd over voor je eigen bedrijf. Niet alle ondernemers hebben zomaar de tijd om iedere dag aan hun website te werken.
5. Geen netwerk
Online-marketingbureaus beschikken over een groot netwerk met andere partijen. Dat is belangrijk om bijvoorbeeld externe backlinks te genereren. Als jij geen toegang hebt tot dat netwerk is het bijvoorbeeld lastig om aan linkbuilding te doen. Linkbuilding is belangrijk om de vindbaarheid van je website te vergroten. Het is wel belangrijk om alleen gebruik te maken van kwalitatieve linkbuilding.
Mijnzzp.nl