Je hebt een eigen bedrijf en hoe je het ook wendt of keert, tegenwoordig hoort daar het onderhouden van je socialmediakanalen bij. Misschien gaat het je goed af en heb je al veel volgers. Of misschien schiet het allemaal niet zo op en heb je eigenlijk de tijd, energie of kennis niet om jouw social media succesvol te maken.
Het maakt niet uit in welke van de twee voorbeelden jij je herkent. Het is namelijk bijna altijd wel een goed idee om jouw social media uit te besteden om nog meer resultaat te krijgen. Wij delen vandaag 5 redenen met jou!
Inhoudsopgave
• 1. Het geeft rust (meerdere accounts kost veel tijd)
• 2. Meer expertise = meer bereik
• 3. De creativiteit kan ontbreken
• 4. Je accounts zijn altijd up-to-date
• 5. Je krijgt vaak een maandelijkse rapportage en weet dus precies wat het effect is
1. Het geeft rust (meerdere accounts kost veel tijd)
Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok, LinkedIn en Twitter... het zijn er een hoop! Je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te hebben, maar de gemiddelde ondernemer heeft wel meer dan één kanaal waarop hij zijn diensten aanbiedt. Als je zelf al deze notificaties in de gaten moet houden, overal op moet reageren én genoeg content moet creëren voor deze kanalen, dan hou je weinig tijd over om het echte werk te doen.
Het uitbesteden van jouw social media kan daarom voor meer rust zorgen, waardoor jij meer tijd hebt om je bezig te houden met de producten en diensten van jouw bedrijf.
2. Meer expertise = meer bereik
Je besteedt jouw social media natuurlijk niet aan de eerste de beste uit. Je wilt iemand die het goed doet. Als je voor iemand kiest met een goede expertise en die zich helemaal commit aan jouw bedrijf, dan weet je ook zeker dat je meer bereik en resultaat krijgt. Investeren in het uitbesteden van jouw social media betaalt (als het goed is) altijd weer terug in meer klanten. Een zinvolle aanwinst voor je bedrijf dus!
3. De creativiteit kan ontbreken
Het liefst gebruik je jouw creatieve energie natuurlijk voor het ontwikkelen van jouw bedrijf en het optimaliseren van jouw producten en diensten. Als je ook nog eens creatief moet doen op jouw socialmediakanalen, blijft er bijna geen creativiteit meer over voor jouw producten en diensten.
Een social media manager is helemaal getraind op het creatief vormgeven van jouw kanalen. Hij of zij zoekt de leukste foto’s uit, bedenkt de tofste ideetjes voor filmpjes en schrijft converterende teksten waar je u tegen zegt. Wat extra creatieve energie op jouw kanalen zorgt ervoor dat volgers met meer interesse op jouw Facebook, Instagram of Twitter blijven hangen, waardoor jij weer... inderdaad: meer klanten zult aantrekken.
4. Je accounts zijn altijd up-to-date
Je kent het wel: je bent helemaal gemotiveerd om deze week echt álles aan je social media te doen. Je maakt nieuwe foto’s, bedenkt tekstjes en plaatst ze enthousiast op jouw kanalen. Tot je het weer te druk krijgt en er zo weer een aantal dagen of weken voorbij zijn gevlogen voordat je er weer aan denkt.
Wanneer je je social media uitbesteedt, weet je zeker dat jouw accounts altijd up-to-date zijn. Je maakt afspraken over hoe vaak je wilt dat iemand iets plaatst op jouw kanalen en op die manier heb jij consistent goede content. Jouw volgers weten precies wat ze aan je hebben en zullen je daardoor trouwer blijven volgen.
5. Je krijgt vaak een maandelijkse rapportage en weet dus precies wat het effect is
Wat voor effect hebben die kanalen eigenlijk? Doordat de meeste social media managers een maandelijks rapport voor je kunnen generen, weet je precies hoe het ervoor staat met het bereik en effect van jouw kanalen. Je ziet waar je de meeste volgers hebt, waar de meeste klanten vandaan komen en wat voor effect een bepaalde foto, filmpje of tekst heeft gehad.
Met een maandelijkse rapportage zie je meteen wat goed gaat en waar er nog ruimte tot groei is. Een handig momentje om even te evalueren hoe je de volgende maand nog beter kunt knallen op jouw kanalen.
Dit waren onze redenen waarom het een goed idee is om jouw social media uit te besteden. Wij geloven erin dat dit zorgt voor meer trouwe volgers en uiteindelijk ook voor meer klanten bij jouw bedrijf. Heb jij nog andere ideeën waarom het goed kan zijn om jouw social media uit te besteden?
Lees ook ons artikel: Welke vormen van online marketing zijn er allemaal?
Mijnzzp.nl