Er zijn allerlei manieren om een zakelijke band op te bouwen met je klanten en om in te spelen op het vergroten van de betrokkenheid. Heb je bijvoorbeeld op je website een formulier om een bestelling te plaatsen of om contact op te nemen? Overweeg dan eens om je klanten na het voltooien van een dergelijke actie te bedanken met een bedankpagina. Je bereikt hiermee namelijk verschillende doelen. Het is wel raadzaam om er geen algemeen verhaal van te maken. De bedankpagina kan per actie verschillen en het is handig om de naam van de klant te benoemen op de pagina.
Inhoudsopgave
• Zekerheid voor de klant
• Informeer je klant
• Bied een optie om een account aan te maken
Zekerheid voor de klant
Het is voor klanten prettig om te weten of het voltooien van een actie, zoals het plaatsen van een bestelling of versturen van een contactaanvraag is gelukt. Dat is onder meer mogelijk door een bedankpagina te gebruiken. Nadat het contactformulier is verzonden of als er een bestelformulier is ingevuld, geef je met een simpel bedankje aan dat de actie geslaagd is. Daarmee geef je de klant dus zekerheid en bovendien is het een prima moment om nog wat extra’s te vertellen.
Informeer je klant
Een bedankpagina is een prima optie om je klanten nog wat meer informatie te verstrekken. Je kan bijvoorbeeld laten weten hoelang het duurt voordat de klant bericht ontvangt of hoe de verdere procedure verloopt. Zo is het ook een ideale gelegenheid om nog even je contactgegevens te vermelden, zoals het telefoonnummer of een e-mailadres. Je kan overigens via deze weg ook laten weten dat de klant nog een bevestiging per email ontvangt.
Bied een optie om een account aan te maken
Er zijn vaak meerdere mogelijkheden om een bestelling te plaatsen, zoals met account of zonder account. Een klant die zonder een account een bestelling heeft geplaatst, is wellicht wel bereid om na afloop een account aan te maken. Je ziet dan ook steeds vaker dat deze optie in de bedankpagina is opgenomen. Maak het extra gemakkelijk voor je klant door te laten zien dat er al gegevens bekend zijn, zodat er weinig aanvulling nodig is. Nadat een bestelling is geplaatst, is een klant vaker geneigd om alsnog een account aan te maken. Al is het alleen maar om op deze manier gemakkelijk op de hoogte te blijven van de voortgang.
Mijnzzp.nl