Je bedrijf aanmelden bij verschillende online bedrijvengidsen is een goed idee, want het helpt mensen je bedrijf te vinden. Dit kan leiden tot meer potentiële nieuwe klanten. Of je nu een plaatselijke tandarts, loodgieter of bedrijfsconsultant bent, er zijn tientallen online bedrijvengidsen waar je je bedrijf bij kunt aanmelden. Hoe meer exposure je bedrijf op het internet krijgt, hoe beter. Dus hoe vind je online bedrijvengidsen en hoe kies je welke om je bedrijf bij aan te melden? Ook het opnemen van je bedrijf in Googles eigen directory van lokale bedrijven is een goed idee. Google Business is een handige directory waar je naar je eigen bedrijf kunt zoeken en je bedrijf kunt toevoegen.
Als je online bedrijvengidsen zoekt, probeer dan de niche te kiezen die het beste past bij wat je bedrijf doet. Als je bijvoorbeeld vakantieartikelen verkoopt, kies dan een niche die specifiek op die branche gericht is. Is het een algemene of brede categorie dan is Google Business meestal de beste optie. Reclame maken voor een product kan wel een uitdaging zijn binnen een bedrijvengids. De meeste online bedrijvengidsen zijn meer ingericht op diensten. In beide gevallen kan een bedrijvengids wel enorm bijdrage aan je positie binnen de verschillende zoekmachines. De online vindbaarheid van je bedrijf zal dus toenemen.
Inhoudsopgave
• Juiste trefwoorden gebruiken
Meerdere bedrijvengidsen
Bedrijvengids en SEO
Juiste trefwoorden gebruiken
Bij het invoeren van informatie over je bedrijf is het slim om de juiste trefwoorden te gebruiken die relevant zijn voor je bedrijf, zodat je bedrijf hoger in de zoekresultaten van Google verschijnt. Bijvoorbeeld, als je een landschapsontwerper bent gebruik dan trefwoorden als landscaping, lawn care enz. Bekijk de vermeldingen van je concurrentie en kijk welke zoekwoorden ze gebruiken, want zo krijg je een idee van welke termen mensen gebruiken als ze een product of dienst als de jouwe zoeken.
Kijk uit voor zoekwoorden die te algemeen zijn of die je concurrenten misschien ook al gebruiken. Dit kan leiden tot een lagere positie van je bedrijfsprofiel omdat Google zal aannemen dat je niets unieks te bieden hebt. Probeer in dat geval de beschrijving van je bedrijf te optimaliseren zodat die meer specifieke informatie bevat over wat je bedrijf aanbiedt, en gebruik trefwoorden die daarmee verband houden.
Meerdere bedrijvengidsen
Wees niet bang om je bedrijf op te nemen in verschillende online bedrijvengidsen, want dat kan helpen om het verkeer naar je website te vergroten. Ze zijn meestal gratis, maar ze vereisen wel dat je volledige informatie over je bedrijf indient. Terwijl sommige bedrijvengidsen je toestaan een gratis profiel voor je bedrijf aan te maken, moet je voor andere een vergoeding betalen om je bedrijf op te nemen. Het is raadzaam om de kosten en de voordelen te vergelijken van elke optie voordat je beslist bij welke bedrijvengids je je bedrijf wilt laten registreren.
Zorg ervoor dat je alle nodige informatie over je bedrijf vermeldt en geef een gedetailleerde beschrijving van je diensten om potentiële klanten een beter idee te geven van wat je aanbiedt. Er zijn veel mensen die zoeken via bedrijvengidsen. Zorg er dus voor dat de bedrijfsgegevens correct zijn.
Bedrijvengids en SEO
Een ander groot voordeel van online bedrijvengidsen is dat ze je website meestal beter vindbaar maken in de zoekmachines. Dit betekent dat elke website die in een online bedrijvengids staat, meer kans maakt om hoger te scoren op bepaalde trefwoorden. Bedrijvengidsen rangschikken websites niet, maar ze kunnen wel helpen meer verkeer naar je website te genereren. De meeste online bedrijvengidsen beschikken over een hoge autoriteit.
Mijnzzp.nl