Het is bijna 2021 en zoals met elke overgang naar een nieuw jaar doen er zich allerlei ontwikkelingen voor. Bijvoorbeeld op het gebied van marketing. Door je nu al bezig te houden met de belangrijke marketingtrends in 2021 creëer je een voorsprong. Het komende jaar gaat marketing automation een nog belangrijkere rol spelen. Ook verschillende kanalen van social media worden extra belangrijk om een marketingstrategie op los te laten. Ontdek hier alles wat je over de belangrijke marketingtrends voor 2021 moet weten.
Inhoudsopgave
• Marketing automation nog efficiënter inzetten
• Korte en krachtige stories op Instagram
• Relevante en authentieke content
Marketing automation nog efficiënter inzetten
Marketing automation is dit jaar al terrein aan het winnen als marketinginstrument, maar in 2021 kan je er niet meer omheen. De klant staat in het nieuwe jaar centraler dan ooit en daarom combineer je marketingcommunicatie met software. Het gaat hierbij om het perfectioneren van de customer journey. Het omzetten van kwalitatieve leads naar een verkoop en opvolging van klanten is het doel. In 2021 is het echt belangrijk om marketing automation onderdeel te laten zijn van je marketingstrategie. Daarmee laat jij je klanten de ambassadeurs van je bedrijf worden.
Korte en krachtige stories op Instagram
Een andere marketingtrend die doorzet in 2021 is het gebruikmaken van stories op Instagram. Het is mogelijk om daar Facebook en LinkedIn aan toe te voegen om een groter bereik van je doelgroep te creëren. De sleutel voor succesvolle stories is daarbij de mix tussen adverteren en entertainment. Een korte en krachtige story in beeld met een boodschap komt snel binnen bij de kijker. Bovendien zijn stories opvallend en eerder zichtbaar voor je doelgroep. LinkedIn wint in 2021 overigens ook aan terrein als social media kanaal en het is zeker aan te raden om dit kanaal niet te laten liggen.
Relevante en authentieke content
Iedere dag krijgen internetgebruikers een stroom aan informatie voor de kiezen. In 2021 is het een belangrijke marketingtrend om daarin het onderscheid te maken. Dat is onder meer mogelijk door de aandacht op het creëren van relevante en authentieke content te richten. Bouw rondom je marketingfunnel op een structurele manier aan de uitbreiding van relevante en authentieke content. Neem je doelgroep en klanten daar ook in mee door de interactie aan te gaan als onderdeel van de customer experience.
Mijnzzp.nl