Team Mijnzzp

Google

Google Ads is een instrument om in de zoekmachine betaald te adverteren. Dat biedt meerdere voordelen, zoals het online beter vindbaar maken van je bedrijf. Of een gerichte advertentiecampagne maken om een specifieke doelgroep aan te spreken. Het is wel belangrijk om Google Ads op een goede manier in te zetten om zo beter te scoren. Er zijn talloze bedrijven die deze manier van zoekmachine adverteren niet optimaal gebruiken. Daarmee laat je kansen liggen. Ook kan je in dat geval onnodig veel advertentiebudget besteden. Het op de juiste manier inrichten van de campagne is belangrijk. Ontdek hier de manieren om beter te scoren met Google Ads.

Inhoudsopgave
Adverteren met Google
Zoekwoorden selecteren
Experimenteer met positie van de advertentie

Adverteren met Google

Het is bij het gebruiken van Google Ads niet een kwestie van een advertentietekst bedenken en maar wachten op succes. De advertentietool van Google is niet ingewikkeld om te gebruiken, maar om succesvol te zijn, is kennis ervan nodig. Je moet dus om beter te scoren je in de materie verdiepen of je kiest ervoor om het uit te besteden. Er komt namelijk nog veel meer bij kijken dan alleen een advertentietekst. Zo is het belangrijk om de resultaten ervan te analyseren en bij te houden om de campagne te optimaliseren. Een goede Google Ads specialist kan hierbij helpen.

Zoekwoorden selecteren

Ga je met Google Ads aan de slag dan is het belangrijk om specifieke zoekwoorden te gebruiken. Het is mogelijk om zowel de zoekwoorden als de advertenties in advertentiegroepen onder te verdelen. Zo voorkom je dat je alle relevante zoekwoorden in één advertentie gebruikt, maar verspreid je deze over meerdere advertentieteksten. Het is uiteraard van belang dat het zoekwoord relevant is voor de advertentie. Het is ook aan te raden om gebruik te maken van long term keywords die uit een koppeling van zoekwoorden bestaan. Er zijn maar weinig mensen die gebruikmaken van enkele zoekwoorden in de zoekmachine.

Experimenteer met positie van de advertentie

De positie van de advertentie in het betaalde zoekresultatenoverzicht maakt veel uit. Uit gewoonte klikken mensen vaak de eerste en/of de tweede link aan. Is de advertentie gericht op een hele specifieke doelgroep dan kan het zinvol zijn om op een lagere positie uit te komen. Daar klikken mensen op die heel gericht op zoek zijn naar een product of dienst. Probeer verschillende posities uit om je Google Ads campagne verder te optimaliseren.

Lees ook ons artikel: Hoe krijg je meer bezoekers op je website? 11 tips

Mijnzzp.nl