Het is ideaal als een klant eenmaal bij je is geweest en daarna altijd weer terugkomt. Dat voorziet toch in een regelmatige inkomstenstroom. Het gaat helaas niet altijd vanzelf, want er zijn ook klanten bij die je nooit weer ziet. Een van de mogelijkheden om daar verandering in te brengen, is door steeds waarde te blijven bieden aan klanten. Dat is onder meer te realiseren door in contact te blijven met je klant. Daar heb je dan wel een contactpunt voor nodig, zoals een e-mailadres en die is meestal binnen te halen via social media.
Inhoudsopgave
Creëer betrokken volgers
• Zorg voor een connectie
• Deel opgedane kennis
Creëer betrokken volgers
Met het doorlopend waarde bieden aan klanten, is het mogelijk om betrokken volgers te creëren. Die zijn goud waard, want een betrokken klant staat bij wijze van spreken al bij de kassa om af te rekenen. Het bieden van waarde is mogelijk op social media, maar ook buiten deze kanalen om, zoals via email. Je hoeft je niet te focussen op het binnenhalen van zoveel mogelijk volgers. De kwaliteit is in dit geval namelijk veel belangrijker dan de kwaliteit.
Zorg voor een connectie
Het is ideaal om social media in te zetten om steeds waarde aan klanten te blijven bieden. De eerste stap daartoe is het zorgen voor een connectie. Dat betekent dat het tijd is om in je verhaal een persoonlijk element te verwerken. Daarmee creëer je namelijk met je volgers op social verbinding. Door jezelf te laten zien, wordt het verhaal persoonlijk en dat zorgt weer voor het oproepen van emoties.
Deel opgedane kennis
Het delen van opgedane kennis via social media laat zien dat jij een expert bent op een bepaald gebied. Volgers zien je dan ook echt als een specialist en hechten grote waarde aan datgene wat jij aandraagt. Je legt met het delen van kennis dan ook een prima basis van vertrouwen. Dat maakt de kans groter dat de klant bij je aanklopt in plaats van naar een concurrent te gaan. Vergeet uiteraard niet om een call to action achter te laten, zodat je klanten rechtstreeks de weg naar je bedrijf wijst.
Mijnzzp.nl