Binnen de wereld van online marketing zijn er altijd ontwikkelingen gaande. Het is belangrijk om met de tijd mee te gaan, zodat je bedrijf online zichtbaar en vindbaar blijft. Een van de marketingstrategieën richt zich op contentmarketing en ook hierin gaat de ontwikkeling door. Het is goed om je voor te bereiden en de contentmarketing trends voor 2024 toe te passen in het marketingbeleid van je bedrijf.
Inhoudsopgave
• AI als assistent gebruiken
• Inzetten op videocontent
• Shoppingcampagnes opzetten
• Richt je op zoekvragen
AI als assistent gebruiken
AI is dit jaar uitgegroeid tot een hype als instrument om allerlei content te produceren. Een van de contentmarketing trends voor 2024 is dat AI vooral meer gebruik gaat worden als assistent. Dit om bijvoorbeeld een analyse los te laten op de content die door de concurrentie gebruikt wordt. Of om suggesties te laten voorstellen om voort te borduren op al bestaande content. Zo leent AI zich eveneens perfect om content in een ander format opnieuw vorm te geven.
Inzetten op videocontent
Videocontent is al een trend, maar in 2024 is dit een contentmarketing trend die onmisbaar is. Consumenten zijn steeds meer gewend om korte video’s te bekijken en daar is het onderscheid mee te maken. Deze vorm van contentmarketing is zowel toe te passen op social media als op je website. Het is een goed idee om ook creatief te zijn met beeld zonder geluid. Dit omdat er veel consumenten zijn die door social media scrollen en het geluid er niet bij aan hebben. Een andere vorm van een trend met videocontent is door live video te gebruiken en de interactie met de kijkers aan te gaan.
Shoppingcampagnes opzetten
Een interessante ontwikkeling binnen de contentmarketing en in 2024 de trend verder vervolgt, betreft shoppingcampagnes. Vooral shoppingcampagnes op social mediakanalen werpen vruchten af. Het is steeds gebruikelijker om via social media aankopen te doen en daar is handig op in te spelen door shoppingcampagnes op te zetten.
Richt je op zoekvragen
Consumenten met vragen willen graag snel antwoord zien. Dit is ook het geval bij het gebruikmaken van de zoekmachine. Daarom is het handig om binnen de contentmarketing zoekvragen centraal te stellen en daarop een passend antwoord te geven.
Mijnzzp.nl