In de wereld van online marketing zijn er net als in andere branches trends waarneembaar. Het is natuurlijk belangrijk om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de online marketing. Op deze manier blijf je meedoen met je bedrijf of streef je zelfs de concurrentie voorbij. Daarom vind je hier de beste online marketing tips voor 2023 die op eenvoudige wijze zijn toe te passen.
Inhoudsopgave
• 1. Zet in op journey orchestration
• 2. Besteed aandacht aan visuals
• 3. Maak gebruik van short form audio
1. Zet in op journey orchestration
De klantbeleving is essentieel voor bedrijven en positieve reviews zetten de deur naar je bedrijf wijd open. Naast het verzamelen van klantbeoordelingen is het voor online marketing belangrijk om de aandacht te richten op journey orchestration. In de praktijk betekent dit dat je gaat kijken welke behoefte bezoekers hebben die op je platform komen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om persoonlijk in contact te treden om te ontdekken waarom de klant bij jou terechtkomt voor een dienst of product.
2. Besteed aandacht aan visuals
In de online marketing speelt tekstuele content altijd een belangrijke rol, maar het wordt wel de trend in 2023 om meer aandacht te besteden aan visuals. Deze trend is al gaande, maar verdiept zich in de toekomst nog verder. Het is daarom aan te raden om niet alleen foto’s en video’s te gebruiken op je online kanaal, maar ook screenshots, presentaties, meme’s en infographics toe te voegen. Wil je nog een stapje verder gaan met de online marketing trends in 2023 dan maak je van de tip gebruik om augmented reality vorm te geven.
3. Maak gebruik van short form audio
Een andere trend in online marketing is de toepassing van short form audio. Visuals mogen dan populair zijn, maar short form audio is eveneens in opkomst. Het gaat hierbij om het creëren van audiofragmenten met een beperkte tijdslimiet die op een efficiënte manier zijn in te zetten. Wist je dat het bijvoorbeeld mogelijk is om een kort spraakbericht op te nemen en dit te publiceren via Twitter? Het is ook mogelijk om een kort fragment uit een podcast (audiogram) te gebruiken en te verspreiden via YouTube, LinkedIn, TikTok of Instagram. Maak om mee te gaan met de trends in 2023 gebruik van audiocontent als onderdeel van je content strategie.
Mijnzzp.nl