Team Mijnzzp

Website

Nu de gig economy in volle gang is, proberen steeds meer mensen hun plek op de markt te verdienen, niet als onderdeel van een bedrijf, maar als freelancers. Of het nu gaat om creatief, fysiek of intellectueel werk, een ZZP’er moet zijn diensten kunnen promoten om klanten aan te trekken. Een aanzienlijk nadeel voor zelfstandigen is het aanzienlijk lagere budget voor marketing en leadgeneratie. Daarom moeten individuen die op eigen houtje hun branche willen bestormen, het maximale halen uit de weinige middelen die ze zich kunnen veroorloven. Een professionele bedrijfswebsite laten maken is daarom een aanrader, waarbij de volgende pagina’s cruciaal zijn.

Diensten

Je dienstenpagina is natuurlijk het hoogtepunt van je website. Dit is de plek waar je wil dat al je publiek terechtkomt. Een goede marketingstrategie zal verkeer van verschillende bronnen kanaliseren. Een speciale servicepagina zal het hetere en warmere publiek accommoderen, meestal via betaalde advertenties en zoekmachines. Deze mensen hebben een specifiek probleem en ze zijn op zoek naar een oplossing. Als je meerdere diensten aanbiedt, zal het doorsturen naar je startpagina hun besluit om je service te gebruiken alleen maar verwateren. Aan de andere kant, als ze op een speciale servicepagina terechtkomen, kun je een op maat gemaakte customer journey voor dit segment van je doelgroep bouwen.

Over

Als vuistregel geldt dat elke pagina die je maakt, bedoeld is voor je publiek. Dit betekent dat, ongeacht de pagina, deze een doel moet dienen. Deze moet waarde toevoegen aan de gebruikers en hen zo omzetten in leads. De Over-pagina maakt geen verschil. Veel freelancers vertellen lange verhalen over hun kinderdromen, verhalen en levens. Helaas interesseert niemand zich voor deze aspecten van het leven van de freelancer. Waar gebruikers in geïnteresseerd zijn, zijn de kwalificaties, ervaring en motivaties van de freelancer. Dus dit zouden vanzelfsprekend de hoogtepunten van je Over-pagina moeten zijn.

Portfolio

Je neemt niet zomaar iemand aan vanwege zijn charmante glimlach en knappe uiterlijk en ook niet op je mooie huisstijl met logo. Als je dat doet, is dat niet de meest efficiënte manier om je bedrijf te runnen. Ja, persoonlijke eigenschappen spelen een grote rol bij het kiezen van je partners en leveranciers, maar elk zichzelf respecterend bedrijf is vooral op zoek naar competentie. Dus, hoe laat je je ervaring, knowhow en werkstijl zien? Via een portfolio, natuurlijk. Het is eigenlijk heel simpel. Je hebt een portfolio nodig, zodat je niet voor elke klant samples hoeft te maken. Je klanten willen weten wat je kunt en door ze wat van je werk te laten zien, laat je je competentie en werk zien als sociaal en gezaghebbend bewijs.

Contact

Je kunt niet elke vraag van je publiek beantwoorden. Velen zullen subjectieve vragen hebben over hun cases. Anderen zullen je diensten willen bestellen of boeken nadat ze er zeker van zijn dat je een echt persoon bent. Dus je moet je publiek natuurlijk de middelen geven om te communiceren. De contactpagina is precies dat. Daar kun je je favoriete communicatiemiddel presenteren. Ongeacht of je liever telefonisch communiceert, is het toevoegen van een e-mailadres essentieel. Als je je e-mailadres niet rechtstreeks wilt delen, kun je in plaats daarvan een contactformulier toevoegen. Het belangrijkste is om je publiek te laten communiceren zonder persoonlijke interactie.

In samenwerking met wux.nl

Mijnzzp.nl