Het is op allerlei manieren mogelijk om je naamsbekendheid te vergroten of een product of dienst in de schijnwerpers te zetten. Misschien ben je al wel bezig met adverteren, zoals in de zoekmachine of op social media. Je hebt echter ook de mogelijkheid om het eens over een andere boeg te gooien en gebruik te maken van een advertorial. Die zie je steeds vaker voorbijkomen en bieden voor je bedrijf verschillende voordelen.
Inhoudsopgave
• Inhoudelijke boodschap
• Alle ruimte voor informatie
• Geloofwaardigheid
• Naar je bedrijf verwijzen
Inhoudelijke boodschap
Een advertorial biedt de gelegenheid om een inhoudelijke boodschap uit te dragen. Het voordeel van een advertorial is dat de inhoud niet lijkt op een gewone advertentie. De opmaak vertoont wat dat betreft overeenkomsten met die van een redactioneel artikel. Het enige verschil hiertussen is dat er wel ‘advertorial’ komt te staan. Dit om lezers erop te wijzen dat het om een betaald artikel gaat. Het voordeel is echter dat klanten daar vaak overheen lezen en dus bij je inhoudelijke boodschap terechtkomen.
Alle ruimte voor informatie
In een korte advertentie kan je maar een beperkte boodschap kwijt die doorgaans gericht is om direct klanten aan te trekken. In een advertorial heb je alle ruimte om meer informatie over je product of dienst te geven. De lezer heeft er ook echt wat aan, omdat je bijvoorbeeld met feiten en achtergrondinformatie komt.
Geloofwaardigheid
Bij het zien van een advertentie weten mensen dat het om een rechtstreekse reclameboodschap gaat. Dit is bij een advertorial anders en daarom zorgt deze methode ervoor dat de boodschap op een geloofwaardige manier overkomt. Het is dan wel belangrijk om niet alleen maar je product of dienst in het artikel aan te prijzen. Dan lijkt het weer meer op reclame. Geef informatie waar de lezer echt wat aan heeft door er een redactioneel artikel van te maken.
Naar je bedrijf verwijzen
Hoe je dan naar je bedrijf kan verwijzen in een advertorial? Dit is bijvoorbeeld mogelijk door links in het artikel op te nemen die naar een product of dienst verwijzen. Bij interesse heeft de lezer de mogelijkheid om daarop te klikken en bij jouw bedrijf uit te komen.
Mijnzzp.nl