Een eigen bedrijf hebben, dat is vaak hard werken. Als je denkt het gemaakt te hebben, mag je zeker niet achterover leunen en denken dat het vanaf dan gelukt is. Er is namelijk heel veel concurrentie en als je niet oppast, dan haalt zij je zo weer in. Daarom is het belangrijk dat je merk top-of-mind blijft. Zowel bij je klanten als bij je medewerkers, zakenrelaties én concurrenten. In dit artikel ontdek je hoe je dat doet.
Promotiemateriaal
Wat is het dat jouw merk zo bijzonder maakt? Oftewel: wat is je unique selling point (USP)? Als je die helder hebt, kun je hem heel goed inzetten in je promotie. Vooral die ene opvallende eigenschap of dat bijzondere kenmerk zal ervoor zorgen dat je merk blijft hangen. Het maakt jouw merk namelijk anders dan dat van concurrenten. En klanten vinden het leuk om opvallende promotie te zien. Zeker in een tijd waarin zij al overspoeld worden met reclames is iets wat uniek en anders is heel leuk. En als je promotiemateriaal daarop baseert, dan kan het niet anders of mensen denken aan je. Je kunt bijvoorbeeld luxe pennen bedrukken met je logo erop of misschien is er wel een hele originele draai te geven aan jullie USP. Denk hier goed over na, want dan is promotiemateriaal een hele nuttige investering!
Een bijzonder geschenk
Je wil als merk herkenbaar zijn en consequent zichtbaar zijn. En hoe kan dat beter dan met een relatiegeschenk dat jouw logo bevat en dat ook nog eens heel nuttig in gebruik is? Denk aan een paraplu, notitieboekje of Dopper fles. Of verzin zelf iets om je logo op te drukken waar jouw klanten en zakenrelaties echt iets aan hebben.
Een persoonlijk gebaar
Nog leuker? Een persoonlijk gebaar. Dit kan een kaartje zijn dat je met de hand schrijft en verstuurt op een bijzonder moment. Maar je kunt ook denken aan een (klein) cadeau op de verjaardag van je klanten. Het is niet alleen heel attent, maar zorgt er ook voor dat jij weer top-of-mind bent bij je doelgroep en dat zij maar al te graag herhaalaankopen bij je doen.
Kortingen en acties
Een laagdrempelig, maar toch persoonlijk gebaar is het geven van een kortingscode wanneer je klanten jarig zijn of wanneer zij een tijdje niets bij je gekocht hebben. Of bedenk een andere actie waardoor je doelgroep gemotiveerd raakt om weer naar je website of webshop te gaan en iets te kopen. Blijf wel authentiek en transparant, want dan val je als bedrijf nog altijd het meest op. En speel in op actuele behoeften van je doelgroep en trends in de markt. Juist dán is het heel relevant en kan je als merk veel bereiken.
In samenwerking met vanheijster.nl
Mijnzzp.nl