Er zijn verschillende redenen om gebruik te maken van Google Ads. Bijvoorbeeld om beter vindbaar te zijn voor consumenten die Google als zoekmachine gebruiken. Of om het bereik van je website verder te vergroten. Het belangrijkste is dat Google- advertenties ideaal zijn om een groter bereik en hogere conversie te realiseren. Het is namelijk een vorm van online-zoekmachine adverteren, waarbij je zoektermen inkoopt die zoekmachine gebruikers invoeren.
Inhoudsopgave
• Voordeel van Google Ads
• Zoekwoorden bepalen
• Resultaten meten
Voordeel van Google Ads
Google-advertenties heeft een voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld adverteren op social media. Daarom is het belangrijk om ook deze manier van online-zoekmachine adverteren op te nemen in de marketingmix. Het voordeel is namelijk dat gebruikers van Google al op zoek zijn naar een product of dienst. Die komen dus niet toevallig een advertentie tegen, maar zien een advertentie van jouw bedrijf waarin je een oplossing biedt voor hun probleem.
Een persoon die op een van de Google-advertenties klikt, heeft van zichzelf al interesse. Dat vormt de beste basis om tot een hogere conversie te komen. Zoekmachine adverteren komt tegenwoordig veel voor en kan snel extra bezoekers opleveren. Het is wel belangrijk om gebruik te maken van de juiste zoekwoorden.
Zoekwoorden bepalen
Als je met Google Ads wilt beginnen dan is het belangrijk om zoekwoorden vast te stellen. Bedenk daarom welke zoekwoorden voor jouw product, dienst of bedrijf van belang en relevant zijn. Deze zijn toe te voegen aan de advertentiecampagne. Bepaal ook het budget dat je beschikbaar wilt stellen voor het online-zoekmachine adverteren. Ook is het aan te raden om te bedenken wat je precies wilt bereiken. Bijvoorbeeld dat zoekmachine gebruikers op je homepage terechtkomen. In dat geval is het handig om de campagne op je merk te richten. Zo is het ook mogelijk om Google advertenties te maken om bijvoorbeeld offertes te laten aanvragen.
Resultaten meten
Het opzetten van een Google Ads campagne biedt mogelijkheden om de conversie te verhogen. Het is wel belangrijk om inzicht te krijgen in de resultaten van je advertentiecampagne. Zo zie je namelijk welke zoekwoorden en advertentietekst het beste resultaat opleveren en welke het minder goed doen. Het is mogelijk om daarvoor conversiemeting in te stellen en natuurlijk is het bij tegenvallende resultaten een optie om de campagne bij te stellen.
Lees ook ons artikel: beter scoren met Google Ads
Mijnzzp.nl