Een beachflag is een passief marketing medium. De vlag dient om de aandacht van bezoekers en consumenten te trekken. Het hoge en smalle oppervlak van de vlag kan worden gebruikt om de boodschap, afbeelding of logo van een product of merk weer te geven. Beachflags zijn er in verschillende soorten en maten. Bedrijven gebruiken beachflags in hun dagelijkse promoties en bij bepaalde evenementen. Kleine beachflags zijn effectief in dagelijkse promoties omdat ze gemakkelijker op te bergen zijn, goed zichtbaar zijn en betaalbaar zijn. Deze manier van marketing is erg populair. Je kunt misschien ook een beachflag gebruiken als een van je marketing media. Hieronder volgen enkele geweldige marketing effecten van vlaggen, met name beachflags. Je moet deze kennen voordat je besluit om er een te gebruiken.
De vlaggen bewegen dynamisch
Je kunt beachflags krijgen van een gerenommeerde aanbieder zoals Expofit. Deze vlaggen bewegen dynamisch en trekken de aandacht. Wervelende beachflags zijn vaak aantrekkelijker dan statische advertenties. De combinatie van dynamische beweging, design en kleur zal potentiële klanten aantrekken. De dynamische beweging doet ook niets af aan de leesbaarheid van de berichten die erop zijn gedrukt. En als dat zo is, zullen mensen die de vlag zien alleen maar meer gefocust zijn op de vlag om de berichten echt te kunnen lezen.
De kleuren zijn goed zichtbaar
De blik van iedereen moet gericht zijn op iets dat beweegt en kleurrijk is. Betekent dit dat je gedurfde kleuren moet gebruiken in je ontwerpen? Nou, het is niet noodzakelijk waar. De kleur die je gebruikt op het ontwerp, is de kenmerkende kleur van je product of merk. Het gebruik van kenmerkende kleuren trekt niet alleen de aandacht, maar vergroot ook de betrokkenheid van de consument bij je producten of merk. De kenmerkende kleuren van je merk blijven in het geheugen van de consument hangen en zij zullen je merk of producten onmiddellijk onthouden wanneer ze specifieke kleuren zien. Als je de vlaggen gaat gebruiken om activiteiten of evenementen te promoten, zorg er dan voor dat je een campagne ontwerp maakt met de juiste kleuren. De verkeerde kleur kan een verkeerde indruk maken. De verkeerde kleuren en ontwerpen kunnen de interesse wegnemen van mensen die deelnemen aan of komen naar je activiteiten of evenementen. Zorg er bovendien voor dat je een lichte achtergrond maakt met een donkerdere letterkleur om de leesbaarheid te verbeteren.
Er zijn verschillende hoogtes en maten
Vlaggen zijn er in verschillende maten en hoogtes. Je kunt beter hoge vlaggen rond de locatie gebruiken als je buiten evenementen organiseert. Je kunt deze combineren met kortere vlaggen om het makkelijker leesbaar te maken voor mensen. Hoge vlaggen worden meestal op straat en op verschillende punten rond de locatie geplaatst, terwijl kortere vlaggen dichter bij de locatie en bij de stands worden geplaatst. Met de verschillende beschikbare hoogtes en formaten vlaggen, zal het niet moeilijk zijn om geschikte vlaggen te vinden voor jouw behoeftes.
Er zijn verschillende soorten en vormen
Naast verschillende hoogtes en maten, zijn vlaggen ook verkrijgbaar in verschillende soorten en vormen. Op deze manier zijn er altijd vlaggen die aan je behoeften voldoen. Je kunt verschillende vormen kiezen. Dit is afhankelijk van de beschikbare ruimte en de voorkeuren van je bedrijf. Vlaggen zijn er in traan-, veer-, rechte en rand- of T-banner vormen. De unieke vormen passen bij elk doel. Je kunt dus vlaggen kiezen met unieke ontwerpen die opvallen tussen de vlaggen van je zakelijke concurrenten. Je kunt zelfs vlaggen met je logo ontwerpen. Ideaal dus!
De vlaggen zijn weerbestendig
Het volgende voordeel van vlaggen is dat ze weerbestendig zijn. Dit is logisch, want vlaggen worden meestal buiten geplaatst. Ze moeten dus de zwaarste weersomstandigheden kunnen doorstaan. Om deze reden worden vlaggen gemaakt van speciale materialen waarvan bewezen is dat ze bestand zijn tegen zowel hevige regen als de zon. Daarnaast zijn de materialen in beachflags ook duurzaam. Je hoeft de vlaggen dus niet vaak te vervangen.
Vlaggen werken 24/7
Een ander groot voordeel van vlaggen als marketing media is dat ze 24 uur per dag en 7 dagen per week werken. Ze kunnen je bedrijf nog steeds promoten, zelfs als je winkel gesloten is. Mensen die je vlaggen zien kunnen misschien niet op bezoek komen omdat je winkel gesloten is. Ze zullen je wellicht online bezoeken en je winkel op een andere dag bezoeken. Deze vlaggen zullen je bedrijf non-stop promoten totdat ze weg worden gehaald of kapot gaan. Het gebruik van vlaggen is relatief goedkoop, duurzaam, en ze maken 24/7 reclame. Zolang je deze vlaggen op strategische plaatsen zet zul je veel mensen bereiken.
Dit artikel valt buiten de redactionele inhoud van mijnzzp.nl
Mijnzzp.nl