Je hebt een website voor je bedrijf gemaakt met als doel om klanten te krijgen en je product of dienst te verkopen. Als er maar weinig bezoekers op je website komen dan heb je een probleem, maar ook als er wel veel bezoekers zijn die geen aankoop doen en al snel weer weggaan. Er zijn wat dat betreft verschillende antwoorden mogelijk op de vraag ’Waarom levert mijn website geen verkopen op?’, want er zijn meerdere redenen die mogelijk een oorzaak zijn. Het is belangrijk om naar de oorzaak te zoeken om de conversie te kunnen verbeteren.
Inhoudsopgave
• Je website is te traag
• Je website is niet vindbaar
• Je hebt geen call to action toegepast
• Je krijgt niet de juiste klanten
Je website is te traag
Er komen misschien wel veel bezoekers naar je website toe, maar die zijn al snel weer verdwenen als je website te traag is. Bezoekers hebben maar weinig geduld om te wachten tot een webpagina geladen is. Check daarom hoe snel de webpagina’s laden en wellicht is daarmee de oorzaak al weg te nemen.
Je website is niet vindbaar
Als er helemaal geen bezoekers op je website komen, is dat natuurlijk de oorzaak dat je website geen verkopen oplevert. Kijk daarom of je website wel voldoet aan de belangrijke punten voor SEO. Het is natuurlijk wel belangrijk dat potentiële klanten je website kunnen vinden en bezoeken. Voor het vindbaar maken van je website is het belangrijk om veel aandacht te besteden aan zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie heeft betrekking op verschillende belangrijke onderdelen.
Je hebt geen call to action toegepast
Komen er bezoekers en blijven deze ook een tijdje op je website dan is er wellicht een andere oorzaak van het ontbreken van verkopen. Bezoekers willen graag bij de hand genomen worden en naar een actie worden toegebracht. De kans is groot dat je geen call to action gebruikt op je website of dat deze zit verstopt. Gebruik vooral opvallende knoppen die aanzetten tot de verkoop van een product of aanvraag voor een dienst.
Je krijgt niet de juiste klanten
Als er wel bezoekers komen en je call to action is in orde net als de rest van je website dan komen er misschien niet de juiste klanten op bezoek. Je hebt voor je bedrijf een bepaalde doelgroep en het is de bedoeling om deze te bereiken. Daarom is het heel belangrijk om duidelijkheid te bieden met de informatie die je op je website verstrekt.
Mijnzzp.nl