Team Mijnzzp

Kantoorgebouw

Voor veel ondernemers is het belangrijk dat hun bedrijfspand opvalt. Hiermee trek je de aandacht van potentiële klanten, verhoog je de naamsbekendheid van je bedrijf en vergroot je je omzet. Er zijn verschillende manieren om van jouw kantoor, winkel of horecagelegenheid een blikvanger te maken. Of passanten jouw oplossing goed kunnen zien en lezen bepaalt in welke mate je hiermee succes zult oogsten. Met de volgende tips zal het je gegarandeerd lukken om je pand te laten opvallen.

Zorg voor een pand met een representatieve uitstraling

Om te beginnen dient je bedrijfsgebouw er representatief uit te zien. Het moet goed onderhouden en schoon zijn. Daarnaast spelen het ontwerp en de bekleding van het pand een rol. Zelfs de kleur van de verf op de kozijnen en muren kan van invloed zijn op de uitstraling. Wellicht valt jouw pand al beter op door een eenvoudige verfbeurt!

Besteed aandacht aan de locatie van je reclameuiting

Je kunt reclame aan de gevel van je pand bevestigen, de ramen van belettering voorzien of kiezen voor een flexibele oplossing in de vorm van een stoepbord of vlag. Voordat je reclame plaatst dien je na te denken over wat een goede locatie is. De reclameuiting moet immers goed zichtbaar zijn voor je doelgroep. Denk na over het type, de grootte, de hoogte en de kleur. Houd ook rekening met de stand van de zon. Het zou immers zonde zijn als je reclameuiting een groot deel van de dag onleesbaar is door de weerkaatsing van zonlicht.

Houd rekening met de directe omgeving van je pand

Is je bedrijf gevestigd in een drukke winkelstraat en moet je concurreren met andere ondernemers? Dan zul je waarschijnlijk extra moeite moeten doen om op te vallen. Pak dan wat grootser uit dan wanneer je op een rustige plek zit met weinig concurrentie. Ga na wat het beste zal opvallen in jouw omgeving en tussen de andere gebouwen en reclameborden.

Ga voor een groot reclamebord

Maak de reclame aan de buitenzijde van je pand zo groot mogelijk. Dit vergroot de kans dat automobilisten, voetgangers en fietsers je bedrijf zien. Ga voordat je een reclamebord ophangt na aan welke regels je moet voldoen. Het kan zijn dat je een vergunning van de gemeente nodig hebt. Zo kunnen er beperkingen zijn qua afmetingen, aantal en type van de reclame-uiting. Op veel gebouwen is het aantal grote en kleinere reclamelogo’s bovendien gemaximeerd.

Gebruik flexibele oplossingen

De inzet van flexibele reclamedragers is een uitkomst om wisselende acties, een uitverkoop en nieuwe producten in het zonnetje te zetten. Voor weinig geld trek je hiermee klanten naar je bedrijf. Plaats bijvoorbeeld een uitklapbaar bord met een poster op de stoep. Denk aan het gebruik van vlaggen met je logo. Of hang een spandoek op om extra aandacht voor je opruiming te vragen.

Kies aansprekende kleuren, teksten en afbeeldingen

Kies bij de vormgeving voor opvallende kleuren, letters en afbeeldingen. Heldere kleuren trekken meer aandacht dan pastelkleuren. Denk ook na over effectieve kleurcombinaties, zoals blauw met wit, rood met zwart en groen met geel. Stel de naam van je bedrijf centraal en combineer dit met een korte slogan die duidelijk maakt wat je verkoopt. Gebruik een beperkt aantal woorden, want mensen zullen meestal weinig tijd nemen om je boodschap in zich op te nemen. Een korte tekst wordt bovendien beter onthouden. Let erop dat de letters goed leesbaar zijn van een afstand. Ga voor een vet gedrukt lettertype en blijf weg van cursieve teksten. De toevoeging van grafische elementen, zoals een logo of productafbeelding, kan je boodschap versterken. Voorkom tot slot dat je ontwerp te druk is. Overdaad schaadt.

Voeg verlichting toe

Verlichting van je reclame-uiting is vaak erg belangrijk. Hierdoor is je bord zowel overdag als ’s nachts goed zichtbaar. Ook bij donker weer of een plek in de schaduw heeft een verlicht reclamebord voordelen. Verder geldt dat verlichte reclame beter te zien is voor automobilisten. Je kunt kiezen voor losse lichtgevende letters, spotjes of een zogenaamde lichtbak met opdruk van je reclame.

Pimp je entree en etalage

Als je een etalage hebt is het slim om de inhoud regelmatig te wisselen. Gebruik decoratiemateriaal dat past bij het seizoen en plaats er je nieuwste producten in. Besteed ook aandacht aan posters of raamstickers die passanten wijzen op een aantrekkelijke actie. Op deze manier maak je mensen nieuwsgierig. Verder is het slim om de entree van je bedrijfspand op te fleuren met bloemen en planten. Hiermee bied je klanten een warm welkom.

Dit artikel valt buiten de redactionele inhoud van mijnzzp.nl

Mijnzzp.nl