Een zakelijk mobiel abonnement heeft tal van voordelen ten opzichte van een particulier abonnement. In dit artikel lees je waarom een zakelijk mobiel abonnement de moeite waard is.
Als je een bedrijf hebt, is het belangrijk om te overwegen welk soort telefoon abonnement het beste bij je past. Veel mensen denken dat een particulier telefoon abonnement voldoende is, maar er zijn een aantal voordelen van een zakelijk telefoon abonnement dat je misschien niet hebt overwogen.
De voordelen van een zakelijk telefoon abonnement
Factuur met btw
Een abonnement dat zakelijk is afgesloten, kan ook in z’n geheel als bedrijfskosten worden opgenomen in de boekhouding. Op de factuur die je ontvangt, is de btw gespecificeerd waardoor je de btw makkelijker kunt verrekenen in je aangiftes.
Geen gedoe met de belastingdienst
Een zakelijk abonnement is vaak wel iets duurder, maar omdat je geen gedoe hebt met het inschatten van het privégebruik van je telefoon geeft het veel minder rompslomp. Gebruik je namelijk je telefoon zowel privé als zakelijk, dan moet je bij je aangifte het privédeel en ook de btw van het privégebruik in mindering brengen van hetgeen je wilt aftrekken als zakelijke kosten en btw. De belastingdienst kan om bewijsvoering vragen bij een controle. Het is dus veel minder gedoe later als je de telefoon zakelijk koopt én het abonnement ook zakelijk afsluit.
Een professionele uitstraling
Een van de voordelen van een zakelijk telefoon abonnement is dat het je bedrijf een professionele uitstraling geeft. Je kan o.a. je voicemail bericht zakelijker insteken, dan dat je dat privé zou doen en hierin de tijden vermelden waarbinnen je terugbelt of bereikbaar bent.
Nu even niet!
Je privé nummer op je website vermelden, betekent ook dat je ’s avonds en in het weekend gebeld kunt worden, wanneer je eigenlijk niet zit te wachten op zakelijke telefoontjes. Eenmaal opgenomen, is vaak ook dat je de klant moet aanhoren en daarna een eventueel probleem moet oplossen. Je bent dan al snel een uur van je vrije weekend kwijt. Een zakelijke telefoon kan je gewoon uitzetten en eventuele bellers krijgen dan jouw zakelijke voicemail bericht waarin je uitlegt dat je bijvoorbeeld van maandag t/m vrijdag van 9 tot 16 bereikbaar bent en zo snel mogelijk in die tijd zal terugbellen.
Koppelen aan een zakelijke whatsapp
Je kan je bedrijfsnummer koppelen aan een zakelijke whatsapp, die je vervolgens tevens op je website kan tonen.
Meer mensen in je bedrijf?
Heb je meer mensen werken in je bedrijf behalve jezelf, dan is een zakelijk abonnement voor al deze telefoons aan te raden. Niet alleen is de aanschaf van een telefoon vaak goedkoper, je kan het aantal belminuten en de Data ook over het aantal personen verdelen. Belminuten en data die door de een niet wordt gebruikt, gaat dan over naar de ander in die bedrijfsgroep.
Een aanspreekpunt en niet minuten in de wacht
Als je een abonnement zakelijk afsluit, dan krijg je vaak een accountmanager zakelijke markt als contactpersoon. Dat is bij problemen veel makkelijker communiceren dan met een overbelaste klantenservice die vaak alleen maar via e-mail of online chat bereikbaar is. Het is dus ook in dat opzicht efficiënter om je telefoon en abonnement zakelijk af te sluiten.
Ben jij dus een ondernemer, dan is het 9 van de 10 keer aantrekkelijker om je telefoon abonnement zakelijk af te sluiten. Vraag anders je boekhouder om advies als je twijfelt.
In samenwerking met ben.nl
Mijnzzp.nl