Het toevoegen van een kennisbank aan je website is een extra service voor je bezoekers. Daarnaast draagt een kennisbank ook bij aan de optimalisatie voor de zoekmachine. Alle onderwerpen die je behandelt, zijn namelijk relevant voor het thema van je website. De informatie die je verstrekt, sluit dan ook goed aan bij een informatieve zoekintentie van gebruikers van de zoekmachine.
Inhoudsopgave
• Wat is een kennisbank?
• Kennisbank met categorieën
• Interne links verwerken
• Autoriteit neemt toe
Wat is een kennisbank?
Een kennisbank voor je website is te zien als een informatiebibliotheek betreffende het thema of onderwerp voor je website. Heb je bijvoorbeeld een bedrijf dat zich richt op het maken van video’s en videomarketing? Je kan dan een uitgebreide kennisbank toevoegen met uitleg over specifieke begrippen. Denk daarbij aan uitleg geven over wat een video snippet is of wat een horizontale en verticale video is. Zo kan je als boekhouder bijvoorbeeld een kennisbank maken over begrippen als debiteur, factuur, winst- en verliesrekening en balans.
Kennisbank met categorieën
Heb je een website met allerlei verschillende onderwerpen? In dat geval kan je de kennisbank opdelen in categorieën. Bijvoorbeeld wanneer je een online marketingbureau hebt en je voor social media een aparte categorie aanmaakt, net als voor e-mailmarketing, SEO en conversie optimalisatie.
Interne links verwerken
Een kennisbank is niet alleen een handig hulpmiddel voor bezoekers op je website, maar ook goed voor de zoekmachine optimalisatie. Je kan de SEO een extra boost geven door in de kennisbank interne links te verwerken. Bij haast elk onderwerp die je in de kennisbank opneemt, is er een verwijzing mogelijk naar een ander begrip. Maak daar vooral gebruik van. Je hebt dan ook kans dat bezoekers verder klikken naar de andere pagina. Zo brengen bezoekers meer tijd door op je website.
Autoriteit neemt toe
Door een kennisbank op je website te plaatsen, neemt de autoriteit toe. Dit is eveneens goed voor SEO. Je laat namelijk door de uitgebreide uitleg en informatievoorziening betreffende begrippen zien dat je een expert bent. Naast dat dit goed is voor de SEO zien bezoekers je ook als expert. Hierdoor neemt het vertrouwen toe en dit is natuurlijk weer goed voor het bevorderen van aankoop van producten of afname van diensten.
Mijnzzp.nl