Team Mijnzzp

Qr code

Je ziet tegenwoordig steeds vaker een QR-code verschijnen. Dit is dan ook een handig marketinginstrument om onderdeel te laten zijn van je marketingstrategie. Bij het gebruikmaken van een QR-code verbind je de analoge en digitale omgeving met elkaar. In de horeca maken de bedrijven er al volop gebruik van. Bijvoorbeeld door een QR-code op tafel te plaatsen, die je scant om het menu te bekijken of om alvast een bestelling te plaatsen. Zo zijn QR-codes op allerlei manieren te gebruiken als onderdeel van je marketingstrategie.

Inhoudsopgave
Voordelen van QR-codes
QR-codes en gekoppelde acties

Voordelen van QR-codes

QR-codes hebben het voordeel dat deze de doelgroep op een snelle en efficiënte manier in staat stellen om toegang te krijgen tot informatie. Het is niet meer nodig om de naam van de website in de zoekmachine op de smartphone in te toetsen. Het is een kwestie van de telefoon pakken en de QR-code scannen. Daarbij heb je als bedrijf de mogelijkheid om aan de QR-code een actie naar keuze te verbinden. Bijvoorbeeld door gebruikers informatie over een product te verschaffen of door er een directe besteloptie achter te plaatsen. Het is bovendien een sterk communicatiemiddel dat zorgt voor rechtstreekse interactie met je doelgroep. Een ander voordeel is dat de resultaten van het toepassen van een QR-code meetbaar zijn.

QR-codes en gekoppelde acties

Bedrijven maken op allerlei manieren gebruik van QR-codes. Het is onder meer populair om via de QR-code toegang tot een website te bieden. Of om de gebruiker in de gelegenheid te stellen direct contact op te nemen via e-mail, sms of telefoonnummer. Een andere actie die te koppelen is aan een QR-code is het tonen van de locatie op Google Maps of toegang te bieden tot een social media kanaal.

Het is natuurlijk ook mogelijk om via de QR-code een marketingcampagne te lanceren, zoals door een kortingscode aan te bieden. Of met het aanbod om een gratis whitepaper te downloaden. Het is in ieder geval belangrijk dat je gebruikers van een QR-code een meerwaarde te bieden hebt. Dit maakt de kans alleen maar groter dat het niet bij eenmalig gebruik van een QR-code van je bedrijf blijft.

Mijnzzp.nl