Interne links maken onderdeel uit van SEO en laten je website beter scoren in de zoekmachine, maar spelen ook in op de customer journey. Er zijn dan ook meerdere voordelen te benoemen van het verwerken van interne links op je webpagina’s. Daarbij maak je uiteraard gebruik van een passende ankertekst, zodat duidelijk is waar de koppeling naar verwijst en wat de bezoeker ervan mag verwachten. Waarom interne links op je website zo belangrijk zijn en welk effect deze hebben, ontdek je hier.
Inhoudsopgave
• Optimalisatie van de gebruikerservaring
• Autoriteit vergroten
• Call to action koppelen
Optimalisatie van de gebruikerservaring
Een webpagina met interne links biedt bezoekers van je website een betere gebruikerservaring. Je kan bijvoorbeeld een menu maken met interne links die naar diensten, categorieën of producten verwijzen. Deze hoofdnavigatie mag eigenlijk niet ontbreken, want daarmee wijs je bezoekers de weg naar de belangrijkste webpagina’s. Dit levert bovendien het voordeel op dat je bezoeker waarschijnlijk langer op de website blijft. Alle informatie is namelijk gemakkelijk toegankelijk en dit heeft een positief effect op de customer journey.
Autoriteit vergroten
Het vergroten van de autoriteit van je website kan op meerdere manieren en één daarvan is het gebruikmaken van interne links. Je kan bijvoorbeeld op een webpagina door middel van een interne link verwijzen naar een artikel of blog op je website met diepgaande achtergrondinformatie. Bij producten is het bijvoorbeeld mogelijk naar een handleiding te verwijzen, maar ook naar gebruikerservaringen of naar een instructievideo. Door te linken naar diepgaande kennisinformatie op je eigen website vergroot je de autoriteit. Dit is gunstig voor de zoekmachineoptimalisatie.
Call to action koppelen
Interne links zijn ook te gebruiken om een bezoeker aan te sporen actie te ondernemen. Maak daarom gebruik van een call to action in combinatie met een interne link. De bezoeker kan bijvoorbeeld via de interne link uitkomen op een pagina om een offerte aan te vragen of zich aan te melden voor een nieuwsbrief. Er zijn wat dat betreft allerlei opties om een gerichte call to action aan een interne link te verbinden. Bijvoorbeeld ook door naar een pagina met speciale aanbiedingen te verwijzen of naar een actiepagina met korting.
Mijnzzp.nl