Email marketing is een tijd een ondergeschoven kindje geweest, maar is weer helemaal terug met een moderne aanpak. De focus ligt er nu echt op om met email marketing in te zetten op een persoonlijke benadering met een concrete boodschap. Dat is met moderne email marketing onder meer mogelijk dankzij de vele nieuwe technieken en dataplatforms. De digitalisering van sales- en marketingprocessen hebben daar een bijdrage aan geleverd.
Inhoudsopgave
• Persoonlijke boodschap overbrengen
• Gerichte verspreiding van content
• Email campagnes met aanbiedingen
Persoonlijke boodschap overbrengen
Email marketing nog altijd een prima marketinginstrument om een doelgroep te bereiken en een persoonlijke boodschap over te brengen. Email vormt namelijk een perfect kanaal om met de klant te communiceren. Dat geldt overigens niet alleen voor business-to-consumer, maar ook voor business-to-business. De boodschap die je als ondernemer wilt uitdragen, komt via mail rechtstreeks bij de ontvanger binnen. Daarom valt een persoonlijke boodschap ook echt op en heeft deze meer effect dan bijvoorbeeld een algemene post op social media.
Gerichte verspreiding van content
Bij de persoonlijke benadering via e-mailmarketing is het eveneens mogelijk om heel gericht content te verspreiden. Bovendien betreft het hier doorgaans content met inhoud en kwaliteit, zodat de ontvanger er meer waarde aan hecht. De doelgroep is met gerichte content ook meer te binden aan je bedrijf. Bijvoorbeeld door eens klantcases als onderdeel van email marketing op te nemen, maar ook met de uitwerking van interviews of videoboodschappen.
Email campagnes met aanbiedingen
Een email campagne kan allerlei doelen dienen. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om met een persoonlijke benadering een aanbieding te presenteren via email. Een klant kan daar dan naar keuze gebruik van maken. Het is echter wel belangrijk om een mix van genoemde factoren te gebruiken. Door gerichte content met waardevolle inhoud te sturen per mail is er eveneens waardering voor, ook al is er geen concrete aanbieding.
Uiteraard zijn er links in de mailberichten te verwerken die naar je website leiden. Of die naar een concreet aanbod leiden, zoals het downloaden van een white paper of het bekijken van een video. Een meerderheid van de ontvangers verwacht tegenwoordig al dat bedrijven zich op het aanbieden van gepersonaliseerde content richten. Daar zijn dus de vruchten van te plukken.
Mijnzzp.nl