Rebranding is van alle jaren en gaat soms ongemerkt en soms met opvallende vernieuwingen. Het is een manier om je bedrijf of merk een make-over te geven met een hedendaagse uitstraling. De nieuwe look & feel die door de rebranding tot stand komt, is als een verfrissende start en zorgt voor een stevige boost. Je kan rebranding op allerlei manieren toepassen, zoals met een simpele aanpassing van je logo. Je ziet het aan merken die al veel langer bestaan, dat deze in de loop der jaren toch steeds met de tijd meegaan en subtiele veranderingen aanbrengen. Of grote veranderingen, zoals een naamswijziging, waarbij de kleurstelling wel behouden blijft.
Inhoudsopgave
• Met de tijd meegaan
• Hernieuwde herkenbaarheid
Met de tijd meegaan
Heb je een website die bij wijze van spreken nog uit de oertijd komt of heb je ooit een logo ontworpen voor je bedrijf? Grote kans dat je er daarna nooit meer wat aan hebt gedaan of veranderd. Het is soms een stap als ondernemer om veranderingen aan te brengen, maar kijk eens goed naar je huisstijl, logo, website en uitstraling van je bedrijf. Het is wel belangrijk om met de tijd mee te gaan en als rebranding daar een perfecte optie voor is, waarom dan niet? Een make-over van je website of aanpassing van je logo luidt een nieuw tijdperk in en zorgt voor een verfrissende uitstraling van je bedrijf.
Hernieuwde herkenbaarheid
Misschien heb je al jarenlang trouwe klanten als ondernemer en draait je bedrijf vooral daarop. Het kan komen omdat je bedrijf niet de uitstraling heeft, die een nieuwe doelgroep aanspreekt. Wil je jouw bedrijf een boost geven en ook een nieuwe doelgroep aanspreken, dan is rebranding daar een perfect middel voor. Je kan de herkenbaarheid van je bedrijf vernieuwen met een nieuwe look & feel die een jongere doelgroep bijvoorbeeld wel aanspreekt. Op deze manier is het mogelijk om de rebranding in te zetten om meer en andere klanten te krijgen. Bij de rebranding zijn er verschillende mogelijkheden om je bedrijf hernieuwde herkenbaarheid te geven, zoals door kleuren en vormen aan te passen, maar bijvoorbeeld ook door met een nieuwe slogan te komen.
Mijnzzp.nl