Review content is onmisbaar als je een webshop hebt en producten verkoopt. Ook in andere branches helpt het als je potentiële klanten de mogelijkheid geeft om uitgebreide informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld als je een restaurant hebt of als je timmerman, hypotheekadviseur of marketingspecialist bent. Door review content aan te bieden, overtuig je niet alleen potentiële klanten, maar krijg je ook een betere positie in de zoekmachine.
Inhoudsopgave
• Wat is review content?
• Kom direct ter zake in de inleiding
• Verplaats je in de bezoeker
• Laat je expertniveau zien
Wat is review content?
Review content geeft de bezoeker uitgebreide informatie over je product of dienst en omvat beoordelingen van gebruikers. Het is dus uitgebreider dan alleen een recensie van klanten, maar heeft ook betrekking op de informatie die jij geeft over het product.
Kom direct ter zake in de inleiding
Het is bij review content belangrijk om direct ter zake te komen. Bezoekers willen immers informatie over het specifieke product. Benoem daarom wat je aanbiedt, zoals de productnaam of service en vermeld daarbij de kosten. Vermeld er ook bij voor welk probleem het product een oplossing biedt. Bij het hanteren van een beoordelingssysteem voor klanten is het handig om een ratingsysteem toe te passen, zoals met sterren van 1 tot en met 10.
Verplaats je in de bezoeker
Als je gebruikmaakt van review content is het belangrijk om je in de bezoeker te verplaatsen. Benoem bijvoorbeeld duidelijk de voordelen om de bezoeker te overtuigen je product te kopen. Dit is effectiever dan wanneer je vermeld dat het product een mooie verpakking heeft. Het benoemen van voordelen zorgt ervoor dat je de klant rechtstreeks een oplossing voor een probleem biedt. Bijvoorbeeld dat een gezichtscrème ervoor zorgt dat je rimpels minder zichtbaar zijn en je er dus frisser, jonger en stralender uit komt te zien.
Laat je expertniveau zien
Wil je klanten overtuigen dan is het belangrijk om jezelf als expert ofwel autoriteit neer te zetten. Je kan bijvoorbeeld vermelden dat je specialist bent en wat je achtergrond is of hoeveel jaar ervaring je hebt. Zo kan je ook laten weten dat het product getest is en op basis waarvan de review content vorm heeft gekregen. Het verstrekken van uitgebreide informatie heeft niet alleen een overtuigende kracht, maar geeft je SEO eveneens een boost.
Mijnzzp.nl