Het opbouwen van online autoriteit kan op verschillende manieren gedaan worden. Het toepassen van voldoende interne links maakt hiervan een belangrijk onderdeel uit. Door een eigen kennisbank te maken, kun je meer relevante informatie aan je bezoekers aanbieden en zo de autoriteit van je website verhogen. Ook krijg je hierdoor de mogelijkheid om op een brede manier gebruik te maken van interne linkbuilding. Dit zorgt ervoor dat je bezoekers meer waardevolle content kunnen vinden, waardoor ze veel langer op je website blijven en de betrokkenheid toeneemt. Een goede interne linkstructuur helpt ook bij het verbeteren van de gebruikerservaring van je website. Een eigen kennisbank is hierbij een uitstekende manier om dit te bereiken.
Inhoudsopgave
Zijn interne links belangrijk voor je website?
• Kennisbank en interne linkbuilding
• Interne links op je website geven waarde door
Waarom is een sterke interne linkstructuur belangrijk?
• Aan de slag met je eigen kennisbank
Wat is een kennisbank precies?
• Een kennisbank is dus niet!
• Een kennisbank is een zeer waardevolle SEO strategie
• Maak vooral veel verschillende artikelen
• Maak gebruik van verschillende zoekwoorden
• Jouw website krijgt vanzelf meer backlinks
Zijn interne links belangrijk voor je website?
Interne links zijn belangrijk met betrekking tot zoekmachineoptimalisatie. Ze maken de navigatie tussen pagina's eenvoudig, waardoor je bezoekers meer informatie kunnen vinden en langer op je website blijven. Ook helpt het enorm voor zoekmachines bij het beter begrijpen van de onderwerpen. Een goede interne linkstructuur helpt zoekmachines namelijk bij het beoordelen van de kwaliteit van je content.
Kennisbank en interne linkbuilding
Het ruim toepassen van interne linkbuilding is alleen mogelijk door het maken van een kennisbank. Hiervoor kun je een vaste structuur gebruiken, met verschillende onderwerpen die betrekking hebben op je website. Door deze pagina’s aan elkaar te linken, wordt je website makkelijker vindbaar in zoekmachines zoals Google. Als je bovendien relevante content plaatst, verbetert dit ook de gebruikerservaring van je website en het aantal terugkerende bezoekers. Je krijgt hierdoor meer autoriteit in de ogen van zoekmachines, waardoor je website hoger in de zoekresultaten terecht komt.
Interne links op je website geven waarde door
Het is een misverstand dat alleen externe backlinks waarde doorgeven. Ook interne links zijn waardevol en kunnen je website helpen om hoger in de zoekresultaten te komen. Als je bijvoorbeeld een pagina hebt over ‘carrière-ontwikkeling’, dan kun je hier links naar pagina’s over ‘bedrijfscultuur’, ‘persoonlijke groei’, enz. plaatsen. Als je deze interne links correct gebruikt, kun je ervoor zorgen dat alle pagina’s die relevant zijn voor jouw onderwerp worden gekoppeld aan elkaar. Dit geldt niet alleen voor je eigen website, maar natuurlijk ook voor externe websites waarop je content hebt gepubliceerd.
Waarom is een sterke interne linkstructuur belangrijk?
- De verschillende pagina's geven waarde door.
- Je geeft bezoekers meer informatie over onderwerpen.
- Bezoekers komen veel vaker terug.
- De tijd die bezoekers doorbrengen zal toenemen.
- Google en andere zullen je website beter waarderen.
- De betrokkenheid is veel groter.
- Interne links zijn veel makkelijker te plaatsen dan externe links.
- Je kan op verschillende manieren sterke anchor teksten toepassen.
Aan de slag met je eigen kennisbank
Het maken van een eigen kennisbank is veel werk, maar het zal je website enorm helpen om goed gevonden te worden. Zorg ervoor dat je een vaste structuur volgt en probeer relevante content te plaatsen die aansluit bij de onderwerpen van je website. Koppel de verschillende pagina's aan elkaar, zodat je steeds meer verdieping krijgt. Een kennisbank moet je eigenlijk zien als een spinnenweb waarin je steeds meer informatie krijgt. Met de juiste strategie, zal je eigen kennisbank, je website helpen om goed gevonden te worden en kom je uiteindelijk bovenaan in de zoekresultaten te staan.
Wat is een kennisbank precies?
Een online kennisbank is een verzameling van informatie, documenten en andere soorten content over een bepaald onderwerp. Het is gericht op het verschaffen van kennis aan lezers door middel van geschreven artikelen, video's, afbeeldingen en meer. Een kennisbank is ontworpen om lezers toegang te geven tot veel informatie over een bepaald onderwerp op een makkelijke en toegankelijke manier.
Het is ook handig voor bedrijven om meer georganiseerd informatie toe te voegen aan hun website. Door dit op een kennisbank te plaatsen, zorg je ervoor dat de content gemakkelijker vindbaar is en bezoekers sneller bij de juiste informatie uitkomen. Een goede kennisbank kan zeer waardevolle informatie bevatten en zo een grote toegevoegde waarde bieden aan je website en bezoekers.
Een kennisbank is dus niet!
Een kennisbank is geen blog over verschillende onderwerpen. Het is geen verzameling van losse informatie, maar eerder een gelaagde structuur met veel relevante content die op de juiste manier aan elkaar verbonden is. Als je alleen losse artikelen toe voegt en geen structuur aanbrengt, heb je geen kennisbank. Een kennisbank moet een verzameling zijn van relevante content waarin bezoekers direct de informatie vinden die ze nodig hebben.
Een kennisbank is een zeer waardevolle SEO strategie
Door de juiste structuur aan te brengen, kun je veel meer online autoriteit opbouwen. Het is eigenlijk de beste SEO strategie die er is, aangezien zoekmachines relevante content waarderen. Door een kennisbank te gebruiken als onderdeel van je SEO-strategie, verhoog je de kans dat je hoger scoort in de zoekresultaten. De informatie die je op de kennisbank plaatst, wordt door zoekmachines meestal goed geïndexeerd en kan door mensen over de hele wereld gevonden worden.
Maak vooral veel verschillende artikelen
Voor interne linkbuilding hoef je niet alleen lange artikelen te schrijven. In veel gevallen is het veel slimmer om gebruik te maken van verschillende korte artikelen. Zo zorg je ervoor dat er veel meer informatie beschikbaar is, en creëer je een netwerk waarin gebruikers gemakkelijk kunnen navigeren tussen verschillende pagina's. Maak de pagina's dus niet onnodig lang, maar probeer afgewisselde content te schrijven. Zo blijft het interessant voor de bezoeker en creëer je meer kansen op een hogere ranking in Google.
Maak gebruik van verschillende zoekwoorden
Het is belangrijk dat je gebruikmaakt van de juiste zoekwoorden in je kennisbank. Door de juiste zoekwoorden in je artikelen te verwerken, kan je website zichtbaarder worden voor verschillende woorden en zoektermen. Probeer deze woorden te verwerken in de titels, kopjes, afbeeldingen en meta omschrijvingen van je artikelen om ervoor te zorgen dat je website beter gerankt wordt. Binnen een kennisbank hebben de meeste zoekwoorden raakvlakken met elkaar. Dit zal het aantal zoekwoorden waarop je uiteindelijk rankt verhogen.
Jouw website krijgt vanzelf meer backlinks
Door het starten van een eigen kennisbank, zal je site in de loop van de tijd steeds meer unieke backlinks verkrijgen. Dit is een win-winsituatie: door meer backlinks krijgt jouw website steeds meer autoriteit op het web en zoekmachines zullen dit herkennen. Een eigen kennisbank is dus zeer effectief als onderdeel van je SEO strategie en biedt vele mogelijkheden voor het verhogen van de online autoriteit.
Kortom, met een goed opgezette kennisbank ben je in staat om jouw content gemakkelijker vindbaar te maken en je website te ranken op meerdere zoekwoorden. Door een netwerk van verschillende artikelen aan elkaar te koppelen, zal jouw website steeds meer backlinks verkrijgen en hierdoor stijgt de autoriteit ervan.
Mijnzzp.nl