Wanneer je actief bezig bent om de naamsbekendheid te vergroten als zzp'er, kan het slim zijn om gebruik te maken van TikTok. Er is ook een TikTok voor bedrijven, waarmee je meer mogelijkheden hebt om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Het gebruik van TikTok kan zeer effectief zijn om reclame te maken, maar ook om producten of diensten bekender te maken. Er zijn inmiddels veel ondernemers die gebruikmaken van het platform TikTok. Het is tevens mogelijk om van het advertentieprogramma gebruik te maken, waarmee je eenvoudig een groot bereik kunt behalen.
Inhoudsopgave
TikTok inzetten voor het bedrijf
• Op een eenvoudige manier naamsbekendheid opbouwen
• Wat moet je niet doen op TikTok
Wat is het voordeel van TikTok
• Veel views krijgen op je TikTok filmpjes
TikTok inzetten voor het bedrijf
Binnen TikTok heb je de mogelijkheid om te linken naar je eigen socialmedia-accounts, en tevens kun je binnen de bio een link opnemen naar je bedrijfswebsite. TikTok is niet alleen populair onder jongeren, want ook volwassenen maken volop gebruik van TikTok. Als zzp'er heb je de mogelijkheid om op dit succes mee te liften door het aanmaken van een eigen TikTok account. Het maken van korte video's binnen TikTok werkt eenvoudig en er zijn veel voorbeelden te vinden van succesvolle TikTok'ers. Vandaag de dag mag TikTok niet meer ontbreken binnen je marketingstrategie.
Op een eenvoudige manier naamsbekendheid opbouwen
TikTok is zeer geschikt voor het op een eenvoudige manier opbouwen van meer naamsbekendheid als bedrijf. De meeste video's hebben een hoge funfactor, maar er is ook voldoende ruimte voor meer informatieve filmpjes. Het is niet zo dat je alleen korte video's kunt uploaden, omdat je tegenwoordig zelf filmpjes kunt uploaden van 15 minuten. In dat opzicht krijg je dus alle ruimte om informatieve video's te maken op TikTok. Wanneer je bedrijfsvideo's langer duren dan 15 minuten, kun je deze video's wellicht beter op YouTube plaatsen.
Wat moet je niet doen op TikTok
Het is niet verstandig om alleen maar commerciële filmpjes te plaatsen op TikTok, omdat het algoritme van TikTok de video's in dat geval minder vaak zal vertonen. TikTok draait voor een groot deel om vermaak en hier passen commerciële video's minder goed bij. Ook ziet TikTok het liefst dat je in dat geval gebruikmaakt van het partnerprogramma. Het is niet verboden om reclame te maken op TikTok, maar doe dit dan wel subtiel.
Wat is het voordeel van TikTok
Een groot voordeel van TikTok is dat je op een snelle en eenvoudige manier je eigen filmpjes kunt maken en uploaden, zelfs tijdens het werk. Het is niet nodig om te werken met grote videobestanden die je eerst thuis nog moet bewerken tot een video. Met een goede mobiele telefoon kun je op ieder moment video's maken en uploaden naar TikTok. Wanneer je zelf gebruikmaakt van TikTok, zie je bijvoorbeeld regelmatig ondernemers voorbijkomen die hun dagelijkse werkzaamheden filmen en op TikTok plaatsen. Vaak zijn dit vrij eenvoudige filmpjes waarin humor ook een belangrijke rol speelt. Het is in ieder geval belangrijk om humor te verwerken in de filmpjes.
Veel views krijgen op je TikTok filmpjes
Om viraal te gaan met een TikTok-video is het belangrijk om creatief te zijn. Een grappige video kun je bijvoorbeeld voorzien van filters, effecten en achtergrondmuziek. Het is verstandig om gebruik te maken van de creatieve mogelijkheden binnen de app, omdat dit het aantal kijkers en volgers aanzienlijk kan vergroten. Het is dus van belang om je filmpjes aantrekkelijk te maken voor een brede doelgroep. Maak ook gebruik van passende hashtags en reageer op gebruikers om de betrokkenheid te vergroten.
Mijnzzp.nl