Een nieuwsbrief is voor allerlei doeleinden in te zetten en onder meer geschikt om aan klantenbinding te doen. Het is daarbij wel belangrijk om de aandacht te trekken, om te voorkomen dat de nieuwsbrief ongeopend verdwijnt. Ontdek daarom deze tips die van pas komen om met je nieuwsbrief aan klantenbinding te doen.
Inhoudsopgave
• Richt je op verbinding
• Ga de interactie aan
• Besteed aandacht aan de titel
Richt je op verbinding
Een praktische manier om met je nieuwsbrief aan klantenbinding te doen, is door je te richten op verbinding. Een belangrijk kenmerk is het persoonlijk maken van de nieuwsbrief. Het doel is om je klanten op een persoonlijke manier te betrekken bij je bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld door de missie van je bedrijf te benadrukken en er persoonlijke foto’s aan toe te voegen. Je klanten vinden het interessanter om een persoonlijk verhaal te lezen dan een overzicht met statistieken te ontvangen. In dat kader is het ook een uitstekend idee om je op storytelling te richten. Hierbij is het mogelijk om aansluiting te vinden bij je marketingstijl of unique selling points, zoals duurzaamheid of eerlijke productie in het land van herkomst van je product.
Ga de interactie aan
Een andere manier om je op klantenbinding te richten in je nieuwsbrief is door de interactie aan te gaan. Dit kan je heel concreet doen door een vraag te stellen, die de lezer kan beantwoorden. Of door in je nieuwsbrief een oproep te doen aan lezers om een foto met je product in te sturen. Daar kan je ook een leuke actie aan verbinden, zoals een prijs of een korting voor iedereen die meedoet. Dit vergroot namelijk de kans op deelname.
Besteed aandacht aan de titel
Bij het versturen van een nieuwsbrief bedenk je uiteraard een pakkende titel. Die is meteen te zien als je klant een nieuwsbrief ontvangt. Een aansprekende titel nodigt uit om verder te lezen en voorkomt dat je nieuwsbrief ongeopend in de vergetelheid raakt. Bedenk daarom op creatieve wijze een onderwerpregel die de ontvanger als eerste te zien krijgt. Prikkel de nieuwsgierigheid of stel een vraag in de onderwerpregel. De kans is dan groter dat je nieuwsbrief ook daadwerkelijk gelezen wordt en je de vruchten plukt van deze manier van klantenbinding.
Mijnzzp.nl