Team Mijnzzp

Lead tot aankoop

Het komt bij veel bedrijven voor dat deze genoeg verkeer trekken naar de website, maar dat een bezoek niet tot een lead leidt. Daar is wat aan te doen. Bijvoorbeeld door van praktische tools gebruik te maken die erop gericht zijn om van een bezoek een lead te maken. Dit zijn bijvoorbeeld tools in de vorm van landingspagina’s, maar ook formulieren zijn geschikte tools, net als het plaatsen van CTA’s.

Inhoudsopgave
Landingspagina’s creëren
Call to action (CTA) gebruiken
Formulieren gebruiken website

Landingspagina’s creëren

Het maken van landingspagina’s is een uitstekende tool om een bezoek om te zetten in een lead. Het kenmerk van een landingspagina is namelijk dat deze perfect aansluit op de zoekintentie van de klant. De content op de landingspagina’s speelt wat dat betreft in op de klantbehoefte. Bijvoorbeeld een klant die op zoek is naar een stukadoor.

In de meeste gevallen voert de klant dan in de zoekmachine de combinatie ‘stukadoor woonplaats’ in. Dit om te voorkomen dat er een overzicht komt met stukadoors uit heel Nederland.

Je kan dan een landingspagina maken met content die daar specifiek op aansluit en dus de nadruk legt op een stukadoor in de betreffende woonplaats. Je richt een landingspagina zo in dat jij de oplossing voor het probleem biedt, waarbij je de bezoeker bij de hand neemt en actie laat ondernemen.

Call to action (CTA) gebruiken

Een CTA vormt een kenmerk van een landingspagina, maar is ook toe te passen op andere webpagina’s. Denk maar aan een productpagina op een webshop. Er staat bij elk product wel een CTA, zoals ‘voeg toe aan winkelwagen’ of ‘bestel nu’. Maak je geen gebruik van een CTA als tool om een bezoek tot lead om te zetten dan laat je daarmee echt kansen liggen. Het voordeel van een CTA is dat je bezoekers aanspoort om actie te ondernemen, maar je wijst ze ook de weg. Je biedt namelijk duidelijkheid.

Formulieren gebruiken website

Ben je een ondernemer met een website, waarop bezoekers een offerte of brochure kunnen aanvragen? In dat geval is het handig om gebruik te maken van formulieren als tool voor een eerste aanzet om tot een succesvolle lead te komen. Laat bezoekers bijvoorbeeld een e-mailadres invoeren, zodat je in contact komt. Of maak een formulier aan met opties om uit te kiezen en ruimte om de bezoeker opmerkingen te laten maken.

Mijnzzp.nl