Online marketing staat volop in de aandacht bij kleine en grote bedrijven. De offline marketing is daarbij wat naar de achtergrond verschoven. Dat biedt kansen voor kleine ondernemers, zoals het investeren in traditioneel drukwerk. Bijvoorbeeld met het laten verspreiden van flyers of drukken van folders. Als je als zzp’er lokaal gericht bent, bevindt de doelgroep zich juist in je omgeving. Daar liggen de kansen om met je bedrijf onder de aandacht te komen. Het grote voordeel is vooral dat je veel gerichter reclame kunt maken als bedrijf. Daarnaast zijn de kosten van offline marketing meestal ook te overzien. Het inzetten van online marketing zal je meestal veel meer kosten. Ontdek hier nog meer voordelen van traditioneel drukwerk.
Inhoudsopgave
Eenvoudig te realiseren
• Drukwerk valt op
• Ideaal voor promotie
Gericht bereik
Eenvoudig te realiseren
Je bedenkt net als bij een online campagne wat je wilt bereiken en wie je wilt bereiken. Daarna creëer je online een ontwerp of laat dat doen en vervolgens plaats je online een bestelling. Het traditionele drukwerk is binnen no-time gerealiseerd en de marketingcampagne kan meteen van start. De meeste drukkers kunnen binnen enkele dagen al je drukwerk verzorgen. Hierna kun je zelf bepalen hoe je het drukwerk gaat verdelen.
Drukwerk valt op
Het is aan te raden om je folder, flyer of magazine apart te laten bezorgen. Dus niet in een folderpakket, want dan bestaat de kans dat het drukwerk aan de aandacht ontsnapt. Drukwerk dat in de brievenbus valt, krijgen mensen in hun handen. De blik valt erop en er is meteen aandacht voor. Het inzetten van drukwerk is dus een effectieve manier om reclame te maken als ondernemer.
Ideaal voor promotie
Traditioneel drukwerk is eveneens een effectief offline marketinginstrument om een promotie aan te koppelen. Bijvoorbeeld door met een speciale aanbieding te komen, zoals een kortingsactie gedurende een bepaalde periode. Er zijn allerlei promotionele campagnes te bedenken, waarbij je rekening houdt met de branche waarin jij het bedrijf hebt. Er zijn redelijk veel ondernemers die een bepaalde actie koppelen aan drukwerk. Hiermee kun je het effect extra vergroten
Gericht bereik
Bij online-marketingcampagnes ben je vaak afhankelijk van het zoekgedrag van de gebruiker van internet. Behalve als je emailcampagnes opzet die rechtstreeks aan de klant gericht zijn. Bij traditioneel drukwerk is er echt sprake van gericht bereik. Jij bent namelijk degene die bepaalt wie het drukwerk ontvangt. Bovendien bepaal jij hoe groot het bereik is. Dat kan lokaal gericht zijn, zoals in de wijk waarin een buurt eetcafé is gevestigd of de hele woonplaats.
Zo is het ook mogelijk om buiten de woonplaats traditioneel drukwerk te laten bezorgen. Dat is natuurlijk ideaal voor zzp’ers in de bouwbranche. Alle voordelen zijn dan ook het overwegen waard om de aandacht eens op offline marketing te richten met drukwerk. Er zijn ook redelijk veel kleine ondernemers die het bezorgen van folders zelf doen. Denk bijvoorbeeld aan glazenwassers en aan schoorsteenvegers.
Mijnzzp.nl