Team Mijnzzp

Inbound marketing

Er zijn allerlei verschillende soorten marketing om toe te passen in je bedrijf en één daarvan is inbound marketing. Dit is een vorm van marketing waarbij je de klant een complete reis aanbiedt met als eindbestemming het afnemen van een dienst of aanschaf van een product. Ieder jaar zijn er weer andere kenmerken van belang bij de toepassing van marketingtechnieken en daarom komen nu de trends voor inbound marketing in 2022 uitgebreid aan bod.

Inhoudsopgave
Aantal databronnen beperken
Waarde toevoegen
Email marketing terug van weggeweest

Aantal databronnen beperken

Bedrijven die vooral online-marketingactiviteiten ontplooien, maken daarbij vaak gebruik van allerlei verschillende databronnen. Dat kan een vertroebeld beeld geven, want de ene databron laat wellicht andere informatie zien dan de andere. Als je er meerdere door elkaar gebruikt, is het lastig om de focus te houden. Daarom is in elk geval voor de toepassing van inbound marketing in 2022 een trend om het aantal databronnen per marketingactiviteit te beperken. Dit heet ook wel single source of truth en voorziet in de mogelijkheid om de marketingcampagnes beter te beoordelen.

Waarde toevoegen

Waarde toevoegen is op verschillende marketinggebieden elk jaar weer een trend en in 2022 is dat specifiek voor inbound marketing het geval. Het is de bedoeling om klanten op het juiste moment content aan te bieden en daarvoor het juiste kanaal en natuurlijk de juiste boodschap te gebruiken. Een combinatie van contentmarketing en marketing automation vormt hiervoor een belangrijke rol. Het is van groot belang om van de eerste kennismaking al grip op de klant te krijgen om van daaruit de band te verstevigen.

Email marketing terug van weggeweest

Email marketing is enigszins uit het oog verloren geraakt, maar is weer helemaal terug van weggeweest. Deze trend is in 2021 al ingezet, maar verdient in 2022 nog meer de aandacht. Het is een uitstekende performance tactiek als je gebruikmaakt van een gepersonaliseerde campagne. Een van de opties die hiervoor is om in te zetten op het maken van een verkoop mailfunnel die uit een reeks van opeenvolgende mails bestaat. Een eerste mail kan bijvoorbeeld een bedankje zijn voor het aanvragen van een brochure. Een tweede mail gaat dan dieper in op het aanbod en zo overtuig je met elke volgende mail de klant meer en meer dat jij de oplossing te bieden hebt.

Mijnzzp.nl