Bezoekers die op je website komen of in je webshop gaan winkelen, willen graag toegang tot uitgebreide informatie. Het liefst in een handig overzicht met veelgestelde vragen om snel duidelijkheid te krijgen over een bepaald onderwerp. Het is voor webshops vaak al vanzelfsprekend dat er een sectie met FAQ is, maar op veel andere websites ontbreekt dit element. Dat is een gemiste kans, want het is goed voor de vindbaarheid en SEO, en je biedt een toegevoegde waarde aan bezoekers. Daarom is het aan het raden om op je website een overzicht met veelgestelde vragen toe te voegen. Dit hoeft verder geen uitgebreide pagina te zijn. Als je maar antwoord geeft op de belangrijkste vragen.
Inhoudsopgave
Veelgestelde vragen website toevoegen
Belang van FAQ
• FAQ opnemen goed voor SEO
• FAQ-pagina is efficiënt
Veelgestelde vragen website toevoegen
Een van de opties om bezoekers met antwoorden op veelgestelde vragen tegemoet te komen, is door onderaan een pagina de belangrijkste vragen op te nemen. Het antwoord hoeft niet eens heel uitgebreid te zijn als het maar duidelijk is voor de bezoeker. Je kan ook een aparte FAQ-pagina aanmaken met daarin een overzicht van de veelgestelde vragen plus bijbehorende antwoorden.
Belang van FAQ
Er zijn meerdere redenen waarom het belangrijk is om veelgestelde vragen toe te passen op je website. In de eerste plaats wekt een overzicht met veelgestelde vragen al vertrouwen op bij de bezoeker. Vooral als de bezoeker er op een gemakkelijke manier informatie uit kan halen. Bovendien is het naar de bezoeker toe een onderdeel van de service van je bedrijf.
FAQ opnemen goed voor SEO
Zoekmachines vinden het belangrijk dat content op websites waardevol is voor bezoekers. Een overzicht met veelgestelde vragen wordt als zodanig aangemerkt en daarom is het goed voor de zoekmachine optimalisatie en vindbaarheid. Met betrekking tot zoekmachine optimalisatie zijn er veel webmasters die vergeten een FAQ-pagina op te nemen.
FAQ-pagina is efficiënt
Het geven van antwoord op veelgestelde vragen is een efficiënte methode om op een simpele manier aan vragen van een grote groep bezoekers tegemoet te komen. Het bespaart je bovendien ook nog eens tijd door niet steeds dezelfde vragen te hoeven beantwoorden. Ook laat je zien dat je op het specifieke gebied een expert bent, omdat je veel kennis tentoonspreidt met FAQ. Verder is het nog zo dat veelgestelde vragen impliceren dat er vast al heel veel bezoekers zijn geweest die vragen hebben gesteld. Met andere woorden wekt dat de indruk dat je website drukbezocht is.
Mijnzzp.nl