Social media zijn ideaal om een nieuwe doelgroep aan te spreken. Een slimme en effectieve manier om je zichtbaarheid via social media te vergroten, is door te adverteren. Daarmee bereik je namelijk snel resultaat. Je hebt bovendien de mogelijkheid om daar te adverteren, waar je klanten zijn. Bijvoorbeeld op Instagram of op Facebook, maar ook op TikTok, YouTube en Snapchat. Daar is het adverteren op LinkedIn als zakelijk netwerk aan toe te voegen.
Inhoudsopgave
• Gericht adverteren op social media
• Naamsbekendheid
• Campagne opstarten
• Zorg voor interactie
Gericht adverteren op social media
Social media kanalen voorzien in de mogelijkheid om heel gericht te adverteren. Dit betekent dat de advertentie de zichtbaarheid onder je doelgroep vergroot. Daarbij is de klantgroep in te delen op basis van bijvoorbeeld de geografische locatie. Het is eveneens mogelijk om de advertentie gericht te plaatsen voor doelgroepen aan de hand van interesse. Hiermee voorkom je dat je met betaald adverteren op social media de plank misslaat.
Naamsbekendheid
Het gericht tonen van advertenties op social media vergroot niet alleen de zichtbaarheid onder je doelgroep, maar ook het succes. Adverteren op social media is bovendien ook goed voor de branding. Naast het vergroten van de zichtbaarheid neemt de naamsbekendheid van je bedrijf toe. Daarbij is het ideaal als je ervoor zorgt dat je regelmatig tevoorschijn komt met advertenties in het zicht van je doelgroep.
Campagne opstarten
Een groot voordeel van het vergroten van je zichtbaarheid op social media is dat er verschillende doelen aan zijn te verbinden. Wil je bijvoorbeeld dat gebruikers van social media direct producten bestellen? In dat geval zorg je dat de advertentie een call to action bevat die heel concreet is, zoals ‘koop nu’. Wil je dat mensen een offerte aanvragen of zich registreren om een nieuwsbrief te ontvangen? Dan stem je de call to action daar op af. Het succes van je social media campagnes is overigens meetbaar.
Zorg voor interactie
Social media zijn perfect om met je doelgroep in contact te komen. Je hebt bijvoorbeeld de mogelijkheid om service te bieden via social media. Je kan ook in gesprek gaan en op opmerkingen van klanten reageren of zelf om feedback vragen.
Mijnzzp.nl