Een eigen onderneming is hard werken en niet alleen als het gaat om de feitelijke werkzaamheden. Het is namelijk ook belangrijk om met je doelgroep contact te onderhouden en nieuwe klanten te werven. Daar zijn allerlei manieren voor, zoals het maken van reclame, verspreiden van folders en versturen van nieuwsbrieven. Zo is het ook mogelijk om de interactie met je doelgroep via social media te versterken. Dat is voor jou als zzp'er zelfs een leuke manier omdat je in rechtstreeks contact komt met je doelgroep.
Inhoudsopgave
• Maak gebruik van webinars
• Verspreid waardevolle content
• Activeer je doelgroep
Maak gebruik van webinars
Webinars zijn om verschillende redenen populair om als ondernemer in te zetten en geschikt voor allerlei branches. Niet alleen voor de zakelijke dienstverlening, zoals hypotheekadviseurs, maar ook voor kappers en schoonheidsspecialisten. Als schoonheidsspecialist heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om een webinar te houden over gezichtsverzorging. Je kan je kennis tentoonspreiden en je kan kijkers de gelegenheid geven om tijdens een webinar vragen te stellen.
Verspreid waardevolle content
Met een live webinar is de interactie direct aanwezig, maar er zijn ook andere manieren om het contact te versterken. Bijvoorbeeld door het verspreiden van waardevolle content, waarbij sfeerbeelden en video’s het goed doen. Uiteraard is het mogelijk om de content via diverse social media kanalen te verspreiden, zoals via TikTok, Instagram, Snapchat, YouTube, Facebook, Pinterest en Twitter.
Activeer je doelgroep
Interactie ontstaat niet altijd spontaan en daarom is het aan te raden je doelgroep op social media daarin wat te activeren. Dat is mogelijk door je doelgroep vragen te stellen en door zelf op opmerkingen te reageren. Bovendien zorgt het regelmatig aanwezig zijn op social media voor meer betrokkenheid. Daarnaast is er sprake van het bevorderen van de online zichtbaarheid.
Zo hebben de social media kanalen een algoritme, zoals Facebook, waarbij een regelmatige activiteit voordeel biedt. De kans is dan namelijk groot dat Facebook je berichten vaker aan de gebruikers laat zien die gereageerd hebben op je posts. Het is wel aan te raden om als je deze weg inslaat met het versterken van de interactie dat te blijven volhouden. Zo bouw je namelijk echt een band op en versterk je de interactie en betrokkenheid.
Mijnzzp.nl