Team Mijnzzp

Review

Bij het afronden van een opdracht maken veel zzp'ers gebruik van de gelegenheid om de klant te vragen een review achter te laten. Er zijn verschillende redenen te bedenken om klanten te vragen de dienstverlening of het geleverde werk te beoordelen net als de service. Bijvoorbeeld om aan de hand van de feedback verbeteringen door te voeren. Of om met positieve reviews andere klanten aan te trekken. Als je nog niet bezig bent met het verzamelen van beoordelingen dan is het aan te raden om daar alsnog mee te beginnen. Reviews zijn namelijk in meerdere opzichten van belang. Het is tegenwoordig wel verboden om nep beoordelingen op te nemen.

Inhoudsopgave
Reviews vergroten het vertrouwen
Je kan de kwaliteit verbeteren
Je bouwt aan autoriteit
Verbetering van SEO

Reviews vergroten het vertrouwen

Als klanten massaal positieve reviews achterlaten dan vergroot dat het vertrouwen bij andere potentiële opdrachtgevers. Je kan de klantervaringen delen op je website, maar bijvoorbeeld ook op LinkedIn. Het opbouwen van een goede naam is als zzp'er erg belangrijk om aan voldoende opdrachten te kunnen komen. Het opbouwen van een goede naam kun je ook zeker bereiken door het verzamelen van reviews.

Je kan de kwaliteit verbeteren

Het is natuurlijk niet zo dat reviews altijd positief zijn. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat een klant een wat minder goede ervaring met de service van je bedrijf heeft. Dat hoort er ook bij. In dat geval kan je bijvoorbeeld laten zien dat je met de gegeven feedback aan de slag gaat en verbeteringen gaat doorvoeren. Reageer daarom op negatieve reviews, zodat potentiële klanten zien dat je de reviews serieus neemt en gebruikt om de kwaliteit te verbeteren.

Je bouwt aan autoriteit

Een andere reden waarom het van belang is om klanten een review te laten geven, is omdat je daarmee aan je eigen autoriteit bouwt. Indien er veel klanten een positieve review geven over je bedrijf of dienst dan maakt dat indruk op potentiële klanten. Deze zien jouw bedrijf dan als een expert op het betreffende vakgebied.

Verbetering van SEO

Er is nog een reden waarom je klanten kan vragen om een review achter te laten en dat is, omdat je daarmee de SEO verbetert. Je komt namelijk hoger in de zoekresultaten van Google als je een indrukwekkende lijst met reviews hebt. Het is namelijk zo dat de CTR ermee te verhogen valt en dat is de doorklikratio om meer bezoekers te krijgen.

Lees ook ons artikel: Er komt een verbod op nepreviews

Mijnzzp.nl